جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۳۲۰
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با هدف اجرا برنامه‌‏های بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران ۱۰ کمیته کاری برای برگزاری برنامه‎ های این مناسبت تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فاطمه کرمپور روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی بوشهر پایتخت قرآنی ایران افزود: این ستاد با هدف اجرای سیاست‏ها، راهبردها و برنامه‏‌های عملیاتی، ابلاغ برنامه‌‏های راهبردی، تهیه و تنظیم اجرا تفاهمنامه با هدف تامین بودجه برای برنامه‌‏های استان بوشهر در ارتباط با پایتخت قرآنی ایران تشکیل شده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر ۸۰ عنوان برنامه قرآنی در قالب یک شورای اجرایی مشورتی و ۱۰کمیته کاری و ۴۰ کارگروه اجرا و همچنین به پیوست آن ۳۶ طرح ابتکاری اجرا خواهد کرد.

کرمپور ادامه داد: کمیته های 10گانه  با حضور دستگاه‌‏های مختلفی تشکیل شده که براساس آن برای هر دستگاه رسالتی خاص تعریف شده است.

وی گفت: با ساز و کار پیش بینی شده کمیته ‎ها از هفته آینده به طور رسمی برنامه ‏های خود را برای بوشهر به عنوان نخستین پایتخت ایران آغاز می ‎کنند.

کرمپور اظهارکرد: امید است با اجرا برنامه‌های تعیین شده استان بوشهر  الهام بخش و مرجعیت برنامه‌های قرآنی ایران اسلامی در سال ۱۴۰۰ باشد.

شهردار بوشهر نیز گفت: این شهرداری فراخوانی به صورت سراسری منتشر کرده تا المان ویژه ‏ای برای بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی طراحی شود.

حسین صالحیان افزود: انتظار است با ارسال طرح‌ها به دبیرخانه المان مناسب و شایسته‌‏ای برای بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران انتخاب شود.

 وی ادامه داد: در این راستا شهرداری بوشهر موضوع گردشگری قرآنی را نیز مدنظر قرار داده است و به شهرداران مراکز شهرستان‎های استان پیشنهاد شده تا  با تعیین خانه‎ ای در بافت تاریخی شهری زمینه فعالیت را برای مرکزی به عنوان خانه قرآنی فراهم کنند.

شهردار بوشهر ادامه داد: این شهرداری آمادگی دارد تا چنانچه زمینی با مساحت ۲ هکتار در نوار ساحلی شهر بوشهر (با اولویت زمین ‏های اطراف پارک مرجان واقع در تملک پایگاه هوایی) تامین شود نسبت به احداث بوستان قرآنی اقدام می کند.

وی گفت: با احداث بوستان قرآنی می‎ توان نسبت به راه‌‏اندازی یک ساختمان قرائت خانه و همچنین موزه قرآنی به عنوان اثری ماندگار در بوشهر اقدام کرد.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر