شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۳۲۶
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: مسئول نمایش حوزه هنری استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، آموزش تئاتر محیطی در مساجد استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهدی انصاری اظهار داشت: اولین کارگاه تئاتر محیطی ویژه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با تدریس علی قربانی بازیگر، کارگردان و مدرس دانشگاه در شهر دلوار روز جمعه ۲۱ خرداد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این کارگاه به مباحثی همچون شیوه تمرین با بازیگر، درک فضا و طراحی میزانسن بر اساس مکان و ظرفیت‌های موجود محیط پرداخته می‌شود.

مسئول نمایش حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: این کارگاه به‌صورت متناوب در دیگر شهرستان‌های استان بوشهر برگزار خواهد شد.

انصاری یادآور شد: این دوره بر اساس متون انتخابی توسط کارگردان و گروه نمایشی برنامه‌ریزی‌شده و پس از این کارگاه، جهت شرکت در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و اجرای عمومی آماده می‌شود.

مسئول نمایش حوزه هنری استان بوشهر با توجه به استقبال و اهمیت تئاتر در استان، دوره‌های متنوع دیگری برای آموزش تئاتر در حوزه هنری برنامه‌ریزی‌شده است یادآور شد: آموزش بازیگری تئاتر زیر نظر حشمت غضنفر، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما برگزار خواهد شد.

انصاری افزود: در این دوره سه ماه هنرجو تربیت حس، بیان و بدن را فرامی‌گیرد و در پایان دوره، نمایش کارگاهی با حضور همین هنرجویان روی صحنه خواهد رفت.

مسئول نمایش حوزه هنری استان بوشهر در رابطه با دوره تخصصی نمایشنامه‌نویسی خاطرنشان کرد: محمد لطفی، نمایشنامه‌نویسی، کارگردان تدریس این دوره را به عهده دارد.

انصاری با بیان اینکه این دوره سه ماه و به شکل حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد افزود: در این دوره به شناخت عناصر نمایشنامه‌نویس، درام، چگونگی شخصیت‌پردازی، پیرنگ نویسی و دیالوگ‌نویسی پرداخته می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر