جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۳۲۹
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: طرح ترخیص فوق‌العاده خودروهای توقیفی در این استان آغاز و به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ حیدر سوسنی اعلام کرد: این طرح در راستای ساماندهی فرآیند ترخیص خودروهای توقیفی رسوبی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی و انباشت خودروهای رسوبی و غیر رسوبی در توقفگاه‌ها، صیانت از اموال مردم و تسهیل در ترخیص خودروهای توقیفی اجرایی شده است.

وی بیان کرد: هزینه نگهداری خودروها در پارکینگها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت قسط بندی وجود دارد و جرائمی که به علت دیرکرد ۲ برابر شده، بخشیده می‌شود.

سوسنی ادامه داد: همچنین در این طرح شرایطی فراهم شده تا متقاضیان فاقد گواهینامه رانندگی با معرفی فرد دارای گواهینامه مجاز، امکان ترخیص خودرو برای آنها فراهم شود.

وی افزود: برای سرعت بخشی و روان سازی ترخیص خودروهای توقیفی هماهنگی لازم با بیمه مرکزی برای بخشش جریمه‌های دیر کرد و تقسیط هزینه خرید بیمه نامه انجام شده است.

سوسنی تاکید کرد: مالکان یا نماینده قانونی خودروهای توقیفی (زیر سن فرسودگی ) که تا قبل از ۲۹ اسفند ۹۹ توقیف و در پارکینگ نگهداری می‌شوند، می‌توانند با همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیتی ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ و در صورت لزوم به یگان توقیف کننده یا اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: خودروهایی که هیچ گونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه پارکینگ ندارند از این خدمات مستثنی بوده و باید به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه در نظر گرفته شده و فرصت بوجود آمده، واحدهای ترخیص به منظور ارائه خدمات مضاعف به شهروندان تقویت شدند تا شهروندان در کوتاه‌ترین زمان بتوانند فرایند ترخیص را طی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر