جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۳۸۵
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: گمرک جمهوری اسلامی ایران مجوز رویه گمرکی «ترانزیت خارجی» را برای گمرک دیر صادر کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بیان کرد: رویه ترانزیت خارجی در گمرک مربوط به کالا‌هایی است که از مبدایی در خارج از کشور به مقصدی در خارج از کشور می‌رود و فقط از خاک کشور ثالث عبور می‌کند.

بهروز قره بیگی افزود: با درخواست فعالان اقتصادی و افزایش میزان ترانزیت کالا با پیگیری ستاد گمرکات استان مجوز رویه گمرکی «ترانزیت خارجی» نیز برای این بندر صادر شد.

وی گفت: دریافت این مجوز علاوه بر ارز آوری و تسهیل در بازرگانی موجب کاهش هزینه‌ها و توسعه اشتغال پایدار و همچنین رونق تولید در این منطقه می‌شود.

قره بیگی با بیان اینکه متقاضیان ترانزیت خارجی از این پس نیازی نیست به گمرک بوشهر مراجعه کنند، بیان کرد: فعالان اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی می‌توانند از هر مرز ورودی کشور به صورت مستقیم برای ترانزیت کالای خود از طریق گمرک بندر دیر اقدام کنند.

او گفت: بیشترین درخواست برای ترانزیت کالا از گمرک دیر مربوط به کشور‌های آسیای میانه، کشور‌های اروپایی و ترکیه است که می‌خواهند کالا‌ها را به کشور‌های حوزه خلیج فارس ترانزیت کنند.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر افزود: در کنار تلاش این ستاد برای دریافت مجوز ترانزیت خارجی به بندر دیر، تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و نیروی انسانی مورد نیاز در گمرک دیر نیز در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر