جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۴۰۹
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تصمیمات اقتصادی باید بر تصمیمات سیاسی حاکم باشد گفت: بوشهر استانی ثروتمند با محرومیت‌های فراوان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالناصر همتی عصر پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر اظهار داشت: در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور در سریع‌ترین زمان نسبت به واکسیناسیون اقدام خواهم کرد.

وی در مورد ورودش به عنوان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شرایط امروز اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست و در صورت تداوم این شرایط شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رفاه و آسایش مردم تحت تأثیر تحریم‌ها و فشار دشمن به وضعیت نامطلوبی رسیده است، افزود: بازنگری به وضعیت جامعه یکی از اولویت‌های بنده است که در این زمینه برنامه دارم.

وی بیان کرد: سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است و نگاه سیاسی باعث شده تا نتوانیم از توان استان‌ها استفاده کنیم و یک رابطه مطلوب را بین ظرفیت‌ها ایجاد کنیم چراکه که نگرش اقتصادی در بین مسئولان ما کم است.

سیاست در خدمت اقتصاد باشد

همتی ادامه داد: در دنیا سیاست را در خدمت اقتصاد قرار داده‌اند و برای بهبود زندگی مردم از این شرایط پیروی می‌کنند و اگر قرار است ما سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم و نتیجه آن فقر مردم باشد این توفیق نیست.

وی خاطرنشان کرد: منظور مردم از رأی دادن به رئیس جمهور این نیست که محروم‌تر و محدودتر و فقیرتر شوند. باید در کشور شاهد تجدید نظر باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علت اینکه وارد صحنه شدن به خاطر نگاه خاص اقتصادی بوده که هم شرایط را به خوبی می‌شناسم و اشراف کاملی دارم و گیرهای کشور را می‌دانم و ورود بنده بتواند ریل‌گذاری اقتصادی را جبران کنیم. من فقط چهار سال می‌خواهم رئیس جمهور باشم، و بتوانم اقدامات مهم اقتصادی را انجام دهم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر راهبرد ملی برای توسعه استان‌ها نداریم و هر استان شرایط و ویژگی‌های متفاوتی دارد و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه کلکسیونی از مشکلات را به تدریج برداریم.

همتی گفت: وقتی متمرکز می‌شویم در شهری مثل تهران عملاً شهرهای دیگر تبدیل به حاشیه می‌شوند. شهرهای کوچک و روستاها خالی از سکنه می‌شوند و در حاشیه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند.

توسعه متوازن استان‌ها

وی اظهار داشت: اولویت اول این است که تصمیمات اقتصادی بر تصمیمات سیاسی حاکم باشد و ما باید نگاه سیاسی به استان‌ها را برداریم و به صورت اقتصادی به آن نگاه کنیم.

همتی ادامه داد: من برنامه دارم که هر سه ماه یک‌بار با نخبگان، جوانان و کسانی که در روند سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تعیین کننده مسیر رشد آن استان هستند، جلساتی برگزار کنم و به تدریج اما جدی روند توسعه استان‌ها را زیر نظر قرار دهم.

وی تاکید کرد: استان‌ها باید با نیروی نخبگان بومی و بر مبنای شایسته سالاری اداره شوند؛ مسائل قومی، فرهنگی و مذهبی نباید مانع شود که افراد شایسته در اداره استان نقش داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هر چقدر از مرکز کشور دور می‌شویم میزان توسعه یافتگی کاهش پیدا می‌کند این مشکل با آمایش سرزمینی و مورد توجه قرار دادن ویژگی‌های هر استان حل می‌شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که باندهایی از مرکز استان‌ها را اداره کنند بلکه باید توسعه متوازن استان‌ها را با تکیه بر توان و ظرفیت نخبگانی آن دنبال کنیم و مسیر کنونی باید اصلاح شود.

بوشهر قطب توریسم شود

همتی اظهار کرد: استان بوشهر با شرایط آب و هوایی خاص خود در فصل زمستان می‌تواند قطب توریسم باشد و این موضوع یکی از مواردی خواهد بود که در صورت پیروزی من در انتخابات به طور جدی آن را پیگیری خواهم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در فصل گرما شرایط استان بوشهر طاقت فرسا است، ادامه داد: باید سوبسید برق برای مصرف تابستان مردم این استان پرداخت شود.

همتی تاکید کرد: منطقه پارس جنوبی یک مزیت بسیار خوب برای مردم استان بوشهر است که باید از آن برای اشتغال مردم این منطقه و از درآمدهای اقتصادی حاصل از آن به نفع مردمش استفاده شود.

لزوم اتصال بندر بوشهر به راه آهن فارس

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شیلاتی استان بوشهر گفت: این استان در بخش شیلات بسیار مستعد است و امکان رشد زیادی را برای سرمایه گذاری دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: استان بوشهر از ثروتمندترین استان‌های کشور است، بزرگ‌ترین مخازن گازی کشور و نیروگاه اتمی در این استان واقع شده، اما بوشهر محرومیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: این نشان دهنده آن است که ذهنیت راهبردی ما نسبت به استان‌ها با دیدگاه سیاسی طراحی شده است چرا که اگر دیدگاه اقتصادی بود مردم از نتیجه این منابع بهره مند می‌شدند.

همتی با تاکید بر لزوم اتصال بندر بوشهر به راه آهن فارس عنوان کرد: به طور جدی با کسانی که جسورانه برای انجام صید ترال به آب‌های این استان می‌آیند برخورد شود تا مردم به راحتی بتواند به کار صیادی بپردازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر