جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۴۱۳
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: شهردار بوشهر گفت: آمادگی داریم تا چنانچه زمینی با مساحت ۲ هکتار در نوار ساحلی این شهر تامین شود در آن بوستان قرآنی بسازیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسین صالحیان بیان کرد: با توجه به انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران شهرداری آمادگی دارد تا در صورت تامین زمین مناسب برای ساخت بوستان قرآنی اقدام کند.

او افزود: چنانچه زمینی با مساحت دو هکتار در نوار ساحلی شهر (با اولویت زمین‌های اطراف بوستان مرجان واقع در تملک پایگاه هوایی) تامین شود آماده‌ایم بوستان قرآنی را در این زمین ایجاد کنیم.

شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: با احداث بوستان قرآنی می‎توان برای راه ‏اندازی یک ساختمان قرائت خانه و همچنین موزه قرآنی به عنوان اثری ماندگار در بوشهر اقدام کرد.

صالحیان ادامه داد: شهرداری بندر بوشهر فراخوانی نیز به صورت سراسری منتشر کرده است تا نماد ویژه‌ای برای بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی طراحی شود.

او عنوان کرد: شهرداری بندر بوشهر موضوع گردشگری قرآنی را نیز مدنظر قرار داده است و به شهرداران مراکز شهرستان‎های استان پیشنهاد شده تا با تعیین خانه‎ای در بافت تاریخی شهری زمینه فعالیت را برای مرکزی به عنوان خانه قرآنی فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر