شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۴۱۴
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: رییس هیات نظارت شوراها گفت: قانون انتخابات شوراها اشکالات جدی دارد و بعد از ۵ دوره که انتخابات شوراها را برگزار کردیم، باید آسیب شناسی از شوراها صورت گیرد تا بتوانیم به کمک شورای نگهبان آنرا اصلاح کنیم.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، احمد نادری در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی  هتل ارم برگزار شد، گفت: اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی سیستمی است که بر پایه انتخابات بیان شده و این نشاندهنده حضور مردم در انتخابات است و سیستم منحصر به فرد در کل دنیاست.

وی افزود: انتخابات یک امر پذیرفته شده و نهادینه شده است که در انتخابات پیش رو ۴ انتخابات خبرگان و مجلس و شوراها و ریاست جمهوری را در شهر تهران داریم.

نادری افزود: این انتخابات یک اهمیت ویژه تر دارد زیرا انتخابات ریاست جمهوری را در این انتخابات داریم. البته همه انتخابات مهم بوده اما این انتخابات ویژه تر است زیرا ریل گذاری گام دوم انقلاب در بحث ریاست جمهوری از مسیر این انتخابات می گذرد و باید این انتخابات را جدی بگیریم.

نادری ادامه داد: همکاری سازنده مجلس و شورای نگهبان و مسولین اجرایی مانند وزارت کشور؛ یک انتخابات سالم و خوب و مطلوب را کلید خواهد زد.

نادری تصریح کرد: قانون انتخابات شوراها اشکالات جدی دارد و بعد از ۵ دوره که انتخابات شوراها را برگزار کردیم،  باید اسیب شناسی از شوراها صورت گیرد تا بتوانیم به کمک شورای نگهبان انرا اصلاح کنیم. این اشکالات ساختاری بوده و اتفاقی رخ داده که در بسیاری از شوراها دستگیری ها و محاکمه های زیادی داشتیم و باید فکر جدی به حال قانون شوراها شود.

وی ادامه داد: بهتر است که این انتخابات از نمایندگان مجلس گرفته شود و اگر شورای نگهبان قبول کند مقداری هماهنگی در نظارت بر انتخابات شوراها صورت خواهد گرفت. باید انتخابات را از ذیل نمایندگان مجلس و مجلس دربیاوریم و انشالله آنرا انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: در انتخابات شوراها  ۵۹۳۷  هزار نفر شرکت کردند که  مجموعا ۱۵۴۸ نفر رد صلاحیت شدند. ۱۲۸۰ نفر به هیات عالی استان شکایت کردند و به تک تک آنها رسیدگی شد و از این تعداد نهایتا ۴۲۵ نفر به گردونه انتخابات برگرداندیم و حدود ۷۰۰  نفر رد صلاحیت شدند.

نادری گفت: ما را متهم کردند که فرد زرتشتی را رد صلاحیت کردیم چون به اسلام اعتقاد ندارد و این امر طبیعی است ولی در رسانه ها به ما بی مهری کردند و باید بگویم که ما از همه ادیان و مذاهب در استان تهران داشتیم و یک نفر هم در تهران صلاحیتش تایید شد که زرتشتی هست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر