شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
امام جمعه برازجان مطرح کرد:
فکرشهر: امام جمعه برازجان در خطبه های این هفته نماز جمعه، علاوه بر بیان ویژگی های نامزد اصلح برای ریاست جمهوری و شوراها، به بحث کمبود آب و پایتخت قرآنی استان نیز پرداخت...
کد خبر: ۹۰۴۳۱
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: امام جمعه برازجان در خطبه های این هفته نماز جمعه، علاوه بر بیان ویژگی های نامزد اصلح برای ریاست جمهوری و شوراها، به بحث کمبود آب و پایتخت قرآنی استان نیز پرداخت.

به گزارش «فکرشهر» از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان، به ویژگی های رهبر و کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: علم و دانش، قدرت جسمی، دلسوزی نسبت به جامعه، صبر و یقین، نرمی و ملاطفت و شرح صدر، از جمله ویژگی های ایشان بود.

وی با تبریک فرارسیدن اول ذیقعده، میلاد فرخنده و خجسته کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، به هفته حج اشاره کرد و افزود: هیچ عملی جای حج واجب را نمی گیرد، چنانچه برای کسی شرایط حج فراهم شود باید بلافاصله اقدام کند و تاخیرش جایز نیست. 

امام جمعه برازجان گفت: بیست و هفتم خرداد، سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (رض) است. در سال های گذشته، با مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت خانه های جهاد و کشاورزی ادغام و به وزارت جهاد کشاورزی تغییر نام پیدا کرد و در این شرایط بیش از هر زمان کشور ما نیازمند به مدیریت جهادی و کار تولیدی است و مسوولین جهاد کشاورزی وظیفه دارند از تولیدات کشاورزی حمایت کنند. 

مصلح، با اشاره به انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور، اظهارداشت: این انتخاب، افتخاری است برای مردم قرآن دوست استان و نتیجه سال ها مجاهدت اساتید، فعالان و مراکز قرآنی در استان و شهرستان، به ویژه شهرستان دشتستان است که کارنامه پرافتخار و ارزشمندی در فعالیت های قرآنی دارد و باید بیش از گذشته استمرار پیدا کند. 

اما جمعه برازجان، به انتخابات 28 خرداد نیز پرداخت و گفت: معیارهای نامزد اصلح از نگاه مقام معظم رهبری، تدین، تعهد و خوشنامی، وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن، عزم، اراده و نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح، دارای برنامه و کفایت لازم، مرعوب نشدن در مقابل دشمن، ساده زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی گری، مردمی و آشنا به درد مردم و خدمتگزاری، اعتقاد واقعی به راه امام راحل، تقید به مسائل اخلاقی نظیر پرهیز از معامله گری، رشوه، توصیه پذیری و توجه به منافع طبقات محروم جامعه، تثبیت مواضع عزت آفرین صحیح، عاقلانه و حکیمانه نظام، پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت المال و یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و...، پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست و وظیفه قوای دیگر کشور است و شناخت اولویت ها و فوریت های نظام و مردم و پرداختن به آنها را در بر می گیرد.

وی از مردم خواست که «افراد خانواده، دوستان، همکاران، معاشرین، آحاد مردم و کسانی که با آنها سر و کار دارید هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند» و افزود: همه آحاد مردم و تک تک افراد جامعه، خودشان را موظف بدانند علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت می کنند دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند زیرا این تواصی به حق است و تواصو بالحق که در قرآن کریم است، این توصیه کردن به حق است، این وظیفه است و این کارها را انجام بدهند. انتخابات شوراهای شهر و روستا هم مهم است و دقت کنید افراد صالح، پاکدست، کاردان، خدمتگزار و عملگرا را انتخاب کنید زیرا سرنوشت چهار سال امورات شهری و روستایی مانند بودجه ریزی - طرح و برنامه - مسائل فرهنگی - نصب و عزل شهردار و دهیار را به آنان می سپارید. 

حجت الاسلام حسن مصلح در پایان به موضوع شهرستانی کمبود آب نیز پرداخت و گفت: علی رغم اقدامات خوبی که در این چند سال اخیر شده اما متاسفانه همچنان بعضی مناطق شهرستان دشتستان با مشکل جدی کمبود و قطعی آب مواجهند و تلفنی به ما انتقال داده اند، لذا مسوولین مربوطه برای رفع مشکل اقدام اساسی و فوری انجام دهند زیرا مردم از این بابت خیلی ناراحت و نگرانند و اعتراض دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر