چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۴۳۶
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: مردم همانند دوره‌های قبل در انتخابات ۲۸ خرداد ماه با حضور گسترده در پای صندوق های رای و حماسه آفرینی برگ زرین دیگری در تاریخ ایران رقم بزنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود به رسانه‌ها اعلام کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه الهی، ملی و انسانی است و مردم باید با یک انتخاب پر بصیرت در عرصه مدیریت اجرایی کشور و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و توسعه، فردی کارآمد و شایسته انتخاب کنند.

 وی بیان کرد: از دید امام راحل و مقام معظم رهبری فرد شایسته برای ریاست جمهوری باید با ایمان، تقوا مدار و اخلاق گرا و همچنین فردی مدیر، مدبر و کارآمد باشد.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: عدالت‌خواه، فساد ستیز، مردمی و به دور از زندگی تجملی، دارای روح امید به آینده و فعال از دیگر شرایط موردنیاز برای یک فرد شایسته ریاست جمهوری است.

وی افزود: جوان‌گرایی و داشتن روحیه استفاده از جوانان، ولایت‌مداری و در راستای اهداف نظام و رهبری فعالیت کردن، اعتقاد به ظرفیت‌های درونی با حفظ تعاملات هوشمندانه و عزتمند خارجی و دارا بودن برنامه برای حل مشکلات مردم بویژه مسائل معیشتی و اقتصادی از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح برای کسب عنوان ریاست جمهوری است.

صفایی بوشهری بیان کرد: در این راستا از همه نامزدها ستادهای آنان تقاضا می‌شود اخلاق مداری و ادب و آداب مناظره و تبلیغات انتخاباتی را مراعات کنند.

وی افزود: همچنین در انتخابات شورای شهر و روستا به افرادی لایق، خدمتگزار، خوش سابقه، متدین و انقلابی رای دهند.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: «حکومت» و نظام اجرایی در اسلام ابزاری برای تحقق «امنیت»، «عدالت» و «پیشرفت» در سایه «ایمان»، «تقوا» و «اخلاق» اسلامی است.

وی گفت: بی‌تردید نظام حکومتی یک ضرورت اجتماعی و «اسلامیت» اساس آن و مردم‌داری و مردم‌سالاری طریق تحقق آن است و التزام مردم به اسلامیت، مجاهدت و پایداری در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی ایران یک وظیفه است. 

صفایی‌بوشهری بیان کرد: این تعامل دو سویه مسئولان حکومتی و مردم، یک نظام واره قوی و یک منظومه مقتدر تولید می‌کند.

وی با گرامیداشت تولد حضرت فاطمه معصومه(س) و تبریک روز دختر  گفت: این حضرت جمیع صفت‌های الهی انسانی بود و هم در زمان حیات و هم در زمان وفات خویش منشا برکات بسیاری برای جهان اسلام شدند.

امام جمعه بئشهر تاکید کرد: همه خانواده‌ها باید با دختران گرامی خویش رفتاری پر از مهر و محبت داشته  و در عرصه تعلیم، تربیت و ایجاد مهارت زندگی آنان توجه ویژه کنند.

انتخابات "ششمین دوره" شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات "سیزدهمین دوره" ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر