سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۴۴۴
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزیره خارگ گفت: این جزیره از وجود هنرمندان بسیار زبده و زبردستی بهره می‌برد که گاهی تولیدات آنها در مرکز استان و دیگر استان ها مورد توجه مردم و هنر دوستان قرار گرفته است.

به گزارش «فکرشهر»، شهرام اسلامی در آیین افتتاح نمایشگاه و ورک شاپ صنایع دستی، با بیان ظرفیت های بالقوه جزیره خارگ در امور فرهنگی و هنری به ویژه صنایع دستی و لزوم حمایت از هنرهای دستی، اظهارداشت: می‌طلبد که مسوولین برای حمایت از تولیدات داخلی و نیز برای رشد و اعتلای صنایع دستی از تولیدات هنری این عزیزان در مراسم ها و اهدای جوایز و هدایا استفاده کنند، زیرا که این صنایع یکی از مهم ترین ظرفیت ها برای نمایش و معرفی فرهنگ بومی استان و جزیره تاریخی خارگ است.

سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جزیره خارگ، با اشاره به نقش هنر و صنایع دستی در پر کردن اوقات فراغت و حتی پیشگیری از وقوع جرم، تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و اپیدمی بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده در حوزه تفریحات مردم، این هنرها می تواند نقش بسیار مهمی را در روحیه هنرجویان و تغییر زائقه آنها ایجاد نماید.

وی، با معرفی هنر پیکرتراشی روی چوب، گفت: در این حوزه، یکی از بهترین اساتید کشور را در جزیره داریم که تنها مولف کتاب پیکر تراشی در کشور بوده که کتاب ایشان به عنوان تنها منبع مکتوب پیکر تراشی روی چوب مورد توجه هنرمندان و اساتید برای آموزش این هنر است.

اسلامی، در ادامه با معرفی رشته های هنری موجود در نمایشگاه گفت: هنرمندانی از رشته های هنرهای رزینی، صدف، صنایع دریایی، پیکرتراشی روی چوب، زیور آلات، روبان دوزی و... در این نمایشگاه شرکت داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت های برگزاری نمایشگاه در اپیدمی کرونا اظهارداشت: این نمایشگاه، با حضور شهردار و فرمانده سپاه ثاراله خارگ و با حضور جمعی از هنرمندان صنایع دستی به صورت محدود آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه از روز ۲۰ خردادماه به مدت سه روز برای بازدید عموم با رعایت پروتکل های بهداشتی دائر خواهد بود.

در این نمایشگاه هنرمندان علاوه بر نمایش تولیدات خود کارگاه آموزشی و آشناسازی نیز برگزار می کنند.

این نمایشگاه تاکنون مورد استقبال مردم و هنردوستان واقع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر