جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۴۸۶
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: ۲ هزارو ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در این شهرستان برعهده دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز شنبه در نشست هیات اجرایی دشتی افزود: دوره‌های آموزشی برای مجریان، بازرسان و ناظران انتخابات در این شهرستان در حال برگزاری است.

وی افزود: ۴۷۹ نامزد برای تصاحب ۲۰۴ کرسی شوراهای اسلامی چهار شهر و ۶۰ روستای شهرستان دشتی با هم رقابت می‌کنند که از این شمار ۷۸ نفر برای ۲۰ کرسی شورای شهری و ۴۰۱ نامزد نیز برای ۱۸۴ کرسی شوراهای روستایی است.

نادری اضافه کرد: همه مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم این شهرستان در پای صندوق های رای در روز ۲۸ خرداد ماه جاری آماده شده‌است.

فرماندار دشتی اظهار داشت:  ۹۶ شعبه رای گیری در این شهرستان پیش بینی شده‌است که از این شمار ۵۵ شعبه ثابت و ۴۱ شعبه سیار و ۵۳ شعبه شهری و ۴۳ شعبه روستایی است که نسبت به انتخابات دوره گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۵۹ هزار و ۱۲۹ نفر در سطح شهرستان دشتی واجد شرایط رای هستند که از این تعداد ۲۹ هزار و۲۷۲ نفر مرد و ۲۹ هزار و۸۵۷ نفر نیز زن و یکهزارو ۴۲۱ نفر رأی اولی هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری  و میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان  ۲۸ خردادماه امسال برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر