پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۴۹۰
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت های ممتاز استان بوشهر برای خلق ثروت باید استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بعد از ظهر شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر استان دریادلان و مرزبانان خلیج فارس و مجاهدان، مبارزان و دلاورانی است که با خارجی جنگیدند و رئیس علی دلواری و قبل و بعد از او اجازه ندادند کشور ما به اشغال خارجی درآید.

وی با بیان اینکه سفرهای متعددی را در استان بوشهر داشته‌ام، خاطرنشان کرد: استان بوشهر امروز هم مرکز توجه همه ایرانیان عزیز است و به عنوان یکی از مراکز بزرگ تولید انرژی که پایتخت انرژی ایران محسوب می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان بوشهر افزود: امکان توسعه صنایع دریایی و شیلات و شغل شریف صیادی در استان بوشهر وجود دارد.

وی تاکید کرد: در دولت سلام به عنوان خدمت گزار مردم اطلاعات کافی از استان بوشهر و از شهرستان‌های مختلف داریم و نه تنها برای کل کشور بلکه برای هر استان و هر شهرستان هم جداگانه برنامه داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ما جمعی از جوانان این کشور سال‌ها است به این موضوع فکر می‌کنیم که مشکل اصلی کشور که حل نمی‌شود ناشی از چیست. موضوعاتی مانند عدم کفایت درآمد برای معیشت، مسئله گرانی و اقتصاد و معیشت مردم مسئله و دغدغه ذهنی نما است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چند سالی است با مشارکت تعدادی از جوانان کشور و خصوصاً بعد از بیانیه گام دوم کارهای جدی در این زمینه انجام دادیم.

نوع نگاه به مردم برای مدیریت کشور باید اصلاح شود

وی افزود: مشکل فقط در این نیست که فقط این جناح و یا آن جناح سر کار باشد و ۱۳ هزار مدیر بیایند و بروند. مسئله این آدم‌ها نیستند بلکه عدم توجه به مسائل است. مسئله اصلی نوع نگاه به مردم برای مدیریت کشور است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه گاهاً دولت‌هایی ضد مردم بدون توجه به منافع مردم و دولت تشکیل می‌شود، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم روش اداره کشور را بازبینی کنیم و مدل حکمرانی جدیدی را طراحی کردیم تا امور به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه همه امکانات در پایتخت و چند کلان شهر توزیع شده است خاطرنشان کرد: در دولت ما همه شهرستان‌ها تبدیل به پایتخت می‌شوند و تمرکز از تهران برچیده می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق قانون اساسی دولت می‌تواند اختیارات خود را به فرمانداران تفویض کند و در حوزه تصدی و اجرا این مسائل را به فرمانداران واگذار کرده و فرمانداران را وادار به پاسخگویی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: عزل و نصب مدیران را هم با همفکری مردم انجام می‌دهیم و هر مدیری که رضایت مردم را جلب نکند با رأی و نظر مردم برکنار می‌شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: بوشهری‌های عزیز سفیران فرهنگ ایران در طول تاریخ بوده‌اند و ایران را به سایرین معرفی می‌کنند.

وی به برخی از ویژگی‌های استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: احداث راه آهن شیراز - بوشهر و آزادراه بوشهر - شیراز باید با جدیت دنبال شود و توسعه حمل و نقل دریایی با اتصال به خط ریلی تقویت شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بوشهر نقش مهمی برای توسعه صادرات کشور دارد و باید زیرساخت‌های دریایی تقویت شود. خرما محصول مهم استان بوشهر است که باید برای تقویت بازار خرما اقدام شود و همچنین زنجیره آبزی پروری در استان تقویت شود.

تشریح مشکلات و نیازهای شهرستان‌ها

وی به مشکلات شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ته لنجی از مهمترین مشاغل مردم تنگستان است و باید برای درآمدزایی مردم در این زمینه فراهم شود. توسعه گردشگری در این شهرستان باید تقویت شود.

قاضی زاده با بیان اینکه از مشکلات شهرستان جم راه‌های روستایی و کمبود صنایع مرتبط با کشاورزی و آلودگی صنایع نفت و گاز است اظهار داشت: دشتستان مهد صنایع دستی، صیفی جات و خرما است ولی زیرساخت صنعتی در دشتستان ضعیف است و پشتیبانی صنایع دام هم ضعیف است.

وی با بیان اینکه دشتی دارای جاذبه‌های گردشگری بالایی است ولی تجهیزات بیمارستان کافی ندارد و از معادن این شهرستان به خوبی استفاده نشده است بیان کرد: شهرستان دیر از بنادر مهم کشور است و باید بزرگراه بوشهر - دیر تکمیل شود. صنایع بسته بندی کشاورزی برای توسعه صادرات در دیر افزایش یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: شهرستان دیلم دارای جاذبه طبیعی و گردشگری خوبی است و باید زمینه کشت گلخانه‌ای در دیلم فراهم شود و از کشاورزی سنتی فاصله گرفت.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: عسلویه دارای ظرفیت بالایی در حوزه گاز و صنعت است و صنایع عظیمی در این منطقه وجود دارد و باید کمپ‌های کارگری ساماندهی شود و آلودگی هوا هم فکری اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کنگان دارای ظرفیت خوبی برای تجارت بین المللی است و باید زیرساخت‌های این شهرستان و خدمات بهداشتی و درمانی توسعه یابد گفت: گناوه ظرفیت خوبی دارد و باید صنایع بسته بندی توسعه یابد. خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان‌ها باید توسعه یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همه شهرستان‌های استان بوشهر دارای ظرفیت اقتصادی فوق العاده هستند و می‌توانند ثروت فراوانی برای مردم ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: برای ساخت ایرانی آباد آماده هستیم تا با کمک و همت شما مردم به نتیجه برسیم و در دولت سلام خود را شبانه روزی و مجاهدانه وقف خدمت به مردم می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر