پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۵۰۲
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: عبدالکریم گراوند گفت: به‌زودی دو سرمایه‌گذاری خارجی در استان بوشهر در منطقه ویژه که دیگر باید آن را منطقه آزاد خواند، انجام خواهد شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، استاندار بوشهر در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های استان در اولویت قرار دادن تزریق اعتبار به طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا دارند.
 
عبدالکریم گراوند افزود: این طرح‌ها بیشتر در بخش‌های آب، راه، آموزش، تربیت بدنی، درمان و مذهبی است که باید به آن‌ها منابع تخصیص داده شود و اولویت ما برای طرح‌های ۸۰ و ۸۵ درصد به بالا است.
 
او گفت: امیدواریم تا هفته‌های پایانی دولت دوازدهم بتوانیم آن طرح‌ها را به پایان برسانیم.
 
استاندار بوشهر درباره موضوع دیگر این نشست هم گفت: دستورالعمل تهاتر نوع اول نیز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا از آن استفاده کنند؛ زیرا یک فرصت بسیار مناسب است، هیچ سقف و محدودیتی ندارد و بسته به تلاش و پیگیری مجریان دارد.
 
تهاتر به دادوستد پایاپای گفته می‌شود که در آن بر اساس بدهی‌های طرفین معامله، کالایی در برابر بستانکاری ستانده می‌شود.
 
عبدالکریم گراوند همچنین خبر داد که دو سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان انجام شده؛ یکی ۷ میلیون یوان و یکی یک میلیون و ۷۵۰ هزار یوان است که به‌صورت مشارکتی است و با همکاری شرکت‌های طرف قرارداد ایرانی در «منطقه ویژه» که باید دیگر به آن گفت «منطقه آزاد» انجام خواهد شد.
 
او در این باره بدون این‌که بگوید این سرمایه‌گذاران چینی هستند، ادامه داد که حوزه سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصاد و دارایی صورت‌جلسه این سرمایه‌گذاری خارجی را ابلاغ کرده و به زودی در استان انجام خواهد شد.
 
گراوند گفت: تنها دستگاه‌های این سرمایه‌گذار‌ها خارجی است و نیرو‌های آن بومی خواهد بود تا هم مشارکت انجام شود و هم به‌صرفه باشد. اکنون نیز یک شرکت چینی با مشارکت در تولید کاغذ دیواری در حال نصب دستگاه‌های خود است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر