پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به همسایگی این استان با هرمزگان، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی این استان را در معرض خطر شیوع موج پنجم کرونا قرار می‌دهد...
کد خبر: ۹۰۵۴۳
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به همسایگی این استان با هرمزگان، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی این استان را در معرض خطر شیوع موج پنجم کرونا قرار می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: تجمع‌های تبلیغاتی انتخاباتی از جمله مواردی است که امروز در استان بوشهر با کمترین میزان توجه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در ستاد ملی کرونا از استان بوشهر به عنوان استانی که زمینه افزایش مبتلایان و آغاز موج بعدی کرونا به واسطه همجواری با استان‌ هرمزگان یاد می‌شود احتمال ایجاد موج بزرگ دیگری از شیوع ویروس کرونا در این استان وجود دارد.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر همه شهرهای استان هرمزگان قرمز است و در برخی از شهرستان‌های آن ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل و جایی برای بستری بیمار بعدی وجود ندارد در این شرایط  هنر ما پیشگیری از شیوع ویروس است و اینکه اجازه ندهیم بیمارستان‌ها پر از بیمار و جان مردم به خطر بیفتد.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا با کسی تعارف ندارد و با سهل انگاری براحتی جان مردم به خطر می‌افتد و آنها را به کام مرگ می‌کشاند.

کشمیری ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۴۶هزار نفر به این ویروس مبتلا، یکهزارو ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و در زمان حاضر ۲۶۰ بیمار نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند و  روزانه ۶۰ تا ۷۰ نفر بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر مبتلایان میانسالان و بیشتر مرگ ومیر در جامعه سالمندان است گفت: ابتلای مردان نسبت به زنان در استان بوشهر بیشتر است و بیشتر مرگ و میر در بین افراد دارای بیماری زمینه ای است چون درمان پذیری افراد کمتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند ابتلا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن را در این استان افزایشی است طوریکه در ۲ هفته قبل از هر ۱۰۰ تست ۲۵ نفر به کرونا مبتلا بودند اما این آمار در هفته گذشته به ۳۰ نفر افزایش یافت.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: بیشترین مبتلایان به کرونا مربوط به شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای واکسیناسیون کرونا تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر واکسن تزریق شده‌است و از این جمعیت ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر معادل یک چهارم ۲ دوز را دریافت کرده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با اشاره به بررسی ۲هزار و ۶۰۰ ملوان در استان بوشهر افزود: تاکنون ۲۰۰ شناور وارد شده‌اند و ۳۵۴ نفر از اتباع خارجی بررسی شدند که از این شمار تاکنون ۹ مورد مبتلا به کرونای هندی شناسایی و ایزوله شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مهار گونه هندی کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی در استان هرمزگان و همسایگی این استان به شهرستان‌های جنوبی بوشهر باید راهکارهای لازم در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در این شهرها ارائه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر