جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۵۶۲
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:به استان بوشهر به عنوان نگین انگشتری ایران اسلامی می‌نگریم که باید وضعیتش متحول شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با مردم استان بوشهر که عصر امروز از شبکه استانی صداوسیما پخش شد، بیان کرد: استان بوشهر استانی با ظرفیت‌های متنوع و بزرگ است و باداشتن ذخایر فوق العاده از جمله گاز و ۹۰۰ کیلومتر ساحل به عنوان یکی از استان‌های جدی کشور مطرح است.

او ادامه داد: بار‌ها به این استان سفر کرده‌ام و به منزل رئیسعلی دلواری رفته‌ام؛ شهید عزیزی که در مقابل انگلیسی‌ها مایه افتخار ما شد. با خواندن دستنوشته و وصیتنامه این شهید احساس می‌کنید که با یک ابر مرد با ایمان و استوار در مواجهه با بیگانگان رو به رو هستید. همان طور که رئیسعلی در مقابل انگلیسی‌ها ایستاد شهید نادر مهدوی نیز پیشانی امریکایی‌ها را به خاک مالید و افتخاری بزرگ برای ایران عزیز کسب کرد.

شهید عاشوری که از شهدای انقلاب و غلامرضا کرامت فرمانده دفاع مقدس و آیت الله بلادی بزرگانی از این استان هستند که مایه فخر ملت ایران به شمار می‌روند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ذخایر نفت و گاز، ۹۰۰ کیلومتر ساحل، امکان صید و صیادی، وجود تاسیسات پتروشیمی و امکان تجارت دریایی در کنار نیروگاه هسته‌ای و وجود انسان‌های متخصص و متعهد ظرفیت فوق العاده بالایی را در استان بوشهر برای ما پدید آورده است.

زاکانی گفت: به استان بوشهر به عنوان نگین انگشتری ایران اسلامی می‌نگریم که باید وضعیتش متحول شود این همه امکان و کارخانه هست همه این‌ها موظفند رسالت اجتماعی خود را نسبت به مردم دنبال کنند.

او بیان کرد: اگر کارخانه‌ها مالیات را در محل خودشان پرداخت کنند بخشی از آن به عنوان سرمایه برای آبادانی منطقه استفاده می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اولویت در صنایع استان باید به بومی‌ها اختصاص یابد.

زاکانی گفت: این استان قطب خرما است و بخش اعظم گوجه فرنگی را از این استان به ویژه در بخشی از فصول دریافت می‌کنیم، صنایع تبدیلی باید در این استان فراهم شود.

او کم آبی و مشکلات ناشی از آن را از مسائل استان بوشهر برشمرد و افزود: شیرین کردن آب دریا می‌تواند با کمترین هزینه صورت گیرد و باید با با احداث سد و آب شیرین کن مساله کمبود آب را در این استان حل کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: صیادی پررونق و توسعه بنادر برای ما اهمیت دارد بنادر را باید به دروازه صادرات به جای واردات تبدیل کرد و از تعامل با کشور‌های همسایه به عنون فرصت استفاده کرد.

زاکانی عنوان کرد: توجه به صنایع پایین دستی نفت و گاز و احقاق حقوق ملوانان و صیادان و بهره‌مندی از ته لنجی با جلب موافقت مردم نکات ضروری است که باید پیگیری شود.

او گفت: چندی قبل با تصمیمات خلق الساعه اشکال بزرگی برای مردم به وجود آورده بودند در مسجد با مردم صحبت کردم و حق با مردم بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید گوش شنوا و چشم بینا داشته باشیم و در کنار هم بکوشیم که استانی پررونق پرنشاط و سراسر زیبای را داشته باشیم. جاذبه‌های مختلفی در استان وجود دارد که باید سود و منفعت برای مردم به ارمغان بیاورد.

زاکانی بیان کرد: ۴۲ سال است که به دنبال خدمت به مردم هستم هر جا خطر هست هستم و هر چا منفعت هست کنار می‌کشم. وظیفه دارم خودم را فداری ملت کنم.

او پیش از پرداختن به استان بوشهر در ابتدای سخنانش عنوان کرد: تلاش داریم با کاهش مشکلات و آلام شرایط خوب و بهتری را با هم تجربه کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: با انتخاباتی رو به رو هستیم که نقش سرنوشت سازی در آینده ما دارد. قرار داشتن ۸۵ درصد منابع کشور در دست رئیس جمهور اهمیت این انتخابات را بیشتر کرده است.

زاکانی گفت:، اما آنچه امروز شاهد هستیم زیبنده ملت رشید ایران عزیز نیست. اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، نخبگان شایسته، جوانان پرشور و زنان همه و همه و همه امکانات بزرگی است برای ما، که اگر دقت کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم می‌توانیم با آن‌ها مشکلات را مرتفع کنیم و گام‌های بلندی داریم.

زاکانی با اشاره به برخورداری ایران از اسلام و تمدن چندین هزار ساله و اقوام مختلف که گل‌های سرسبد ایران هستند و داشتن مذاهب و اقلیت‌ها، به عنوان یک فرصت بزرگ، ادامه داد: در تعجبم که چنین ظرفیت‌های عظیمی داشته باشیم، اما به آن بی دقتی کنیم و محصول این بی دقتی شرایط فقر، فساد، تبعیض، بی مسکنی و مشکلاتی است که بر گرده مردم و معیشت مردم سنگینی می‌کند.

او عنوان کرد: حل این تعارض حضور در پای صندوق‌های رای است و با رای خود می‌توانیم سرنوشت کشور و خود را برای یک دوره چهار ساله دیگر رقم بزنیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت موجود به اشتباه فکر کرده است که از طریق خارج می‌توان مشکل را حل کرد، تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده از سوی آمریکا است برای برخورد با ملت رشید ایران. از دشمن که نباید انتظار خوبی داشت ما باید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

زاکانی گفت: اولین کارمن این است که بر ظرفیت‌های بی شمار کشور تکیه کنیم و پلی برای رشد، پیروزی و حل مشکلات مردم بسازیم.

زاکانی ادامه داد: در حالی که تورم کمر مردم را شکسته و در دولتی که وزیر راه و شهرسازی اعتراف می‌کند هیچ مسکنی در دولت ساخته نشده، نباید انتظار داشت که بر روی لبان مردم آن کشور لبخند باشد، زیرا مردم در فشار هستند و باید این رویکرد را تغییر داد و از ظرفیت داخل و خارج با هم استفاده کرد.

او بیان کرد: دولت من دولت اقدام و اصلاح است نه دولت حرف و شعار، بلکه با دقت به اصلاح امور می‌پردازد و مسیری را اختیار می‌کند تا از ظرفیت‌های داخلی استفاده بهینه شود و در داخل کشور به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت، خلاقیت، زمینه تحق افتخارات و کسب حداکثر میزان بالای استقلال برای کشور و آزادی برای ملت به ارمغان بیاورد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی باید متضمن استقلال، آزادی. عدالت و معنویت باشد تا ایران قوی و پیشرفت را در منطقه و جهان سرآمد کند. به همه ظلم می‌شود، زیرا کشور بر اساس عقلانیت از سوی دولت اداره نمی‌شود.

زاکانی با اشاره به این که این روند تنها رویکرد دولت ما نیست و سنگ بنای اولیه است، گفت: ما در مسیر حرکت دولت، همه ابعاد را می‌بینیم و اعتقاد داریم نباید کشور تک بُعدی اداره و مدیریت شود.

او ادامه داد: ما برای متناسب‌سازی تحول چهار رویکرد داریم که مهمترین، اساسی‌ترین و اصولی‌ترین آن اقتصاد و مدیریت است، چون شرایط امروز در این دولت، جان مردم را به لب رسانده و فشار بر مردم زیاد شده و کمرشان در حال شکستن است، اما گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: رئیس جمهور بار‌ها اعلام کرده همه چیز خوب است که این مساله نشان می‌دهد او و همکارانش در دولت یا شرایط را نمی‌بییند و یا نمی‌خواهند ببیند که مثال به خواب رفتن و به خواب زدن در این مساله قابل حس و لمس است.

زاکانی افزود: اساس و اولویت در دولت اقدام و اصلاح، جهش تولید است و در واقع جهش تولید از فوریت بالا برخوردار است و در کنار این مهم، دنبال این هستیم که کشور بر مدار شایستگی باشد.

او ادامه داد: تلاش داریم تا دولت را از متمرکز بودن خارج کنیم، این درست نیست که عده‌ای در تهران بنشینند و برای کل کشور تصمیم بگیرند.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: لازم است مردم بدانند که بودجه کشور به چهار صورت ملی، ملی استانی، وزارتخانه‌ای و استانی تقسیم می‌شود که سهم بودجه استانی ۱۰ درصد است و ۱۲ درصد هم به وزارتخانه‌ها داده می‌شود که آنها، آن مقدار را بین استان‌ها تقسیم می‌کردند و ۷۸ درصد بودجه به صورت ملی و ملی استانی تخصیص داده می‌شد که این روند باید شکسته شود.

او افزود: یکی دیگر از اقدام‌های ما بازآمایش استان‌ها است، توانمندی‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان‌ها بازنگری می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم تا ۴۵۱ شهرستان محور حرکت کشور باشد به استان‌ها و شهرستان‌ها اختیارات ویژه برای حرکت و هزینه‌کرد و بهره‌مندی از نخبگان و به میدان آوردن آن‌ها داده خواهد شد و در واقع با تمرکززدایی به دنبال ایجاد مسابقه بین همه شهرستان‌ها هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم برخی استان‌ها که معادن دارند یا استان‌های نفت خیز در فقر و محرومیت هستند، تنها خاک معادن را می‌خوردند و از اصل آن بی‌بهره هستند که این مساله در واقع ظلم به مردم است و بنا داریم تا این ظلم به پایان برسد.

زاکانی افزود: اعتقاد داریم مالیاتی که در هر محل گرفته می‌شود، براساس قانون می‌تواند بخشی از آن برای مردم همان نقطه هزینه شود، نه این که در کوچه پس کوچه‌های تهران و در درون دولت با شرکت‌های فسادانگیز برای آن تصمیم‌گیری شود.

او ادامه داد: گام بعدی دولت ما، در مساله اقتصاد و مدیریت، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و ایجاد نهاد‌های جدیدی است که ریشه در مساله تمرکززدایی دارد، بنا داریم به طور جدی با این مساله همچون برخورد با معاون رئیس جمهور وزیران نفت و اطلاعات، دادستان تهران، برادر رئیس جمهور و برادر معاونش، برخورد داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما می‌فهمیدیم که نباید در کشور ضعیف‌کشی باشد به همین دلیل به تنه و ریشه فساد زدیم که بار‌ها از سوی همین افراد از من شکایت شد، اما، چون معتقد بودم که نخواهم گذاشت حق مردم خورده شود، همیشه سربلند در مقابل خدا و مردم بودم.

زاکانی گفت: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، لختی‌ها و سستی‌ها امری جدی در دولت ما است و معتقدم در این مسیر، باید اول اصلاح در خود دولت باشد تا دولت چالاک و سبک نباشد، نمی‌توانیم به اهداف تعریف و برنامه‌ریزی شده برسیم که در این مسیر نیاز داریم ارکان ارگان‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها دست به دست هم دهیم و انقلاب ایجاد کنیم و معتقدیم که ما به عنوان دولت باید از مقابل مردم کنار برویم و در خدمت مردم و بخش خصوصی باشیم و با شفافیت این مسیر را دنبال کنیم که تجربه نوینی در گام دوم انقلاب برداشته خواهد شد.

او با بیان اینکه افرادی نگاه ابزاری بر بانوان، جوانان و دیگر اقشار دارند، ادامه داد: تکیه دولت بر مردم است و با مشارکت مردم امکانی را ایجاد می‌کنیم که اولین کسی که نیازمند مردم باشد دولت است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نهادسازی می‌کنیم که مسئولان مقابل مردم پاسخ گو باشند و اعتراضات در مسائل اجتماعی یک امر پذیرفته شده است و آن را نهادینه می‌کنیم.

زاکانی بیان کرد: موضوع مسکن و اشتغال در برنامه جهش تولید حل خواهد شد و شما در سال اول یک تغییر را احساس خواهید کرد و در سال‌های بعد جهش‌های خوبی را ایجاد خواهیم کرد.

او عنوان کرد: بنده در دو دهه اخیر و قبل از آن در جنبش دانشجویی چندین بار کشور را سفر کرده ام و در این مدت بیش از ۴ بار همه مناطق کشور را سفر کرده ام و بر همه مشکلات مردم آشنا هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما سایت و درگاه اینترنتی ایجاد کردیم و همه مشکلات مردم را در آن احصاء کردیم و مردم عزیز می‌توانند این سایت را ببینند و اگر نپسندیدند می‌توانند آن را اصلاح کنند، ما برداشت نخبگانی هم از شهرستان‌ها انجام داده ایم و تغییر و تحول زمینه آماده‌ای دارد و این ما هستیم که می‌توانیم تغییر را رقم زنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر