جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۶۳۳
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر مدیریت مصرف آب گفت: در این راستا قطع انشعابات غیر مجاز و خانه باغ‌ها بدون هیچ اغماض و چشم‌پوشی در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه گذر از تابستان امسال نیاز به همکاری و مشارکت همگانی است افزود: مدیریت مصرف آب باید در دستور همه بخش‌ها و مشترکان قرار بگیرد.
 
وی با تاکید بر پیگیری قطع انشعابات غیرمجاز به‌ویژه خانه باغ‌ها افزود: هیچ اغماض و چشم‌پوشی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
 
استاندار بوشهر گفت: برای پایداری آب شبکه آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر طرح‌های مهم و متعددی در حال اجرا است که بخشی از آن‌ها امسال وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود.
 
وی با بیان اینکه وارد مدار شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در مرکز استان می‌تواند وضعیت آب در شهر‌های استان را به یک پایداری مطلوب برساند عنوان کرد: دو طرح آب‌شیرین‌کن با ظرفیت بالا در بوشهر در حال اجراست که روند اجرای آن تسریع یافته و تکمیل آن‌ها می‌تواند تامین آب استان را به یک پایداری قابل قبولی برساند.
 
گراوند با اشاره به طرح آب‌شیرین‌کن سیراف - جم و نقش آن در تامین آب شهر‌ها و روستا‌های شهرستان جم تاکید کرد: لازم است در تسریع این طرح همه راهکار‌های لازم مورد توجه قرار بگیرد تا مشکل آب آشامیدنی این شهرستان برطرف شود.
 
وی گفت: مدیران آب و فاضلاب در شهر‌های استان مکلف هستند به مطالبات و انتظارات مردم در شهر‌ها و روستا‌ها پاسخ دهند.
 
استاندار بوشهر مانع‌تراشی در اجرا طرح‌های تامین آب شرب را ممنوع دانست و تاکید کرد: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد برای طرح‌های تامین آب شرب استان مانع تراشی کند.
 
وی با تاکید بر توجه به تامین آب پایدار در شهر‌ها و روستا‌ها بیان کرد: موضوع انتخابات بر روی پیگیری مشکلات تامین آب آشامیدنی تاثیری نخواهد گذاشت و تا زمانی که در بخش آب به پایداری اطمینان بخش برسیم پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.
 
گراوند استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهر‌ها را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرا شده استفاده از پساب تصفیه فاضلاب برای تامین آب باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه در تامین آب در بخشی از نقاط استان بوشهر مشکلاتی وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه وارد فصل گرما شده‌ایم باید برای خدمات‌رسانی به مردم و پایداری تامین آب در شهر‌ها و روستا‌ها همه تلاش‌ها به کار گرفته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر