پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: چه کسی مجوز تردد با قایق ها را صادر می‌کند؟؟ در صورت غرق شدن مجدد این قایق ها، چه کسی مسوولیت را می پذیرید؟ بخشداری؟ اداره بندر؟ دریابانی؟ شورای شهر؟ یا...؟!
کد خبر: ۹۰۷۰۴
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: درحالی که تردد شناورها در خارگ، ـ همان طور که قبلا بارها شرح داده شده ـ یکی پس از دیگری کنسل می شوند، مردم همچنان با قایق های باری و ناایمن تردد می کنند و قسمت نگران کننده تر این است که این ترددها جلوی چشم مسوولین مربوطه انجام می شود و کسی پاسخگو نیست.

به گزارش «فکرشهر»، با نیم نگاهی به عكس های ارسالی یكی از شهروندان خارگ، متاسفانه و به دلیل مشكلات اهالی این جزیره و به ناچار، مردم با قایق های غیراستاندارد و ناایمن تردد می کنند كه این خود، بزرگ ترین خطر برای جان مسافران این قایق ها محسوب می شود، اما سوال این جاست كه چرا اداره بندر و دریانوردی خارگ به یک چنین قایق های غیر ایمنی مجوز خروج و حمل مسافر را می دهند؟!

صیادان خارگی به دلیل شرایط نامساعد جوی در ۱۵ روز گذشته اجازه خروج از جزیره را نداشتند و هر چند شرایط جوی در نقاط مختلف دریا متفاوت است، اما قایق‌های کوچک باری از گناوه و بوشهر به خارک آمدند؛ پس از تخلیه بار نیز مسافرگیری کردند؛ همچنین دیگر گروه‌های شغلی ساکن در جزیره با داشتن مجوز از فرصت خروج برخوردار بودند، پس، چرا تمامی گروه‌های دیگر می‌توانند از جزیره خارج شوند اما صیادان نمی‌توانند برای صید ماهی و تامین معیشت خود به دریا بروند؟

 اینک اگر وضعیت بحرانی تردد دریایی مسیر خارگ به گناوه و بالعكس، بررسی و حل و فصل نشود، باید خدای ناكرده در انتظار چند فاجعه انسانی در این مسیر بود!؟

از مسوولین مربوطه باید پرسید آیا غرق شدن قایق در مسیر گناوه و یا غرق شدن اتوبوس دریایی را که چندین سال پیش منجر به فوت تعدادی از دانشجویان این جزیره شد، فراموش کرده اید؟!

چه کسی مجوز تردد با قایق ها را صادر می‌کند؟؟

در صورت غرق شدن مجدد این قایق ها، چه کسی مسوولیت را می پذیرید؟ بخشداری؟ اداره بندر؟ دریابانی؟ شورای شهر؟ یا...؟!

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر