سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۸۶۳
جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: دادستان بوشهر گفت: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سلامت کامل در حال اجراست و تخلفات انتخاباتی منجر به تشکیل پرونده در این استان رخ نداده است .

به گزارش فکرشهر، علی حسن پور شامگاه جمعه درگفت و گو با ایرنا افزود: با بررسی های انجام شده از روند رای گیری در شعب اخذ رای این استان تاکنون تخلفاتی که منجر به تشکیل پرونده شود گزارش نشده است.

وی بیان کرد: تاکنون گزارش‌های جزیی تخلفاتی مربوط به انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دریافت شده اما بسیار محدود و در حد تذکر بوده است.

حسن پور اضافه کرد: همچنین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی ضمن تذکر به متخلفان در حال جمع آوری مستندات لازم در خصوص گزارش های وارده است.

وی ادامه داد: تاکنون موردی از دستگیری در هیچ یک از حوزه های انتخابیه نداشته ایم و این بیانگر سلامت انتخابات در استان بوشهر است.

حسن پور با اشاره به اینکه رای گیری در کمال صحت  و سلامت و آرامش در استان بوشهر در حال برگزاری است گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به  جرائم انتخاباتی  با حضور همه اعضا  به طور مستمر  فعال  و همه موارد در استان را رصد می کند.

دادستان بوشهر یادآورشد: شعبه‌های  ویژه جرائم انتخاباتی در تمام حوزه های قضایی استان بوشهر  فعال هستند و مسئولان قضایی در کنار مسئولان اجرایی و نظارتی حضور دارند.

در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از بوشهری‌ها واجد شرایط لازم برای شرکت در رای‌گیری هستند که ۱۸هزارو ۴۳۸ نفر معادل ۲.۳ درصد از آنها را جوانانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین بار امکان شرکت در عرصه انتخابات را پیدا کرده‌اند.

شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی به ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار رسیده‌است تا ضمن پیشگیری از تجمع، فرآیند رای دادن را برای همه مردم بوشهر تسهیل کند.

شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به  ۹۱۷ شعبه رسیده‌است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

 ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر