جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۹۶۲
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۴۶۱هزار و ۲۶۹ نفر از واجدان شرایط در این استان آرای خود را به صندوق‌ها انداختند.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت استان بوشهر واجد شرایط رای بودند که میزان مشارکت آنها ۵۷.۸ درصد اعلام شده‌است.

وی بیان کرد: از این شمار رای ماخوذه آیت الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای (۶۷.۳۳ درصد) کل آرای ریخته شده به صندوق ها را به خود اختصاص داد و اول شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین محسن رضایی میرقائد نیز با ۴۳هزار و ۰۶۹ رای (۹.۳۲ درصد)، عبدالناصر همتی ۳۲هزار و هشت رای (۶.۹۳ درصد) و امیر حسین قاضی زاده هاشمی نیز با کسب ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای (۲.۲۷ درصد) آرای ماخوذه در ردیف های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

وی یادآورشد: از مجموع آرای ماخوذه ۶۵ هزارو ۲۶۲ رای (۱۴.۱) باطله اعلام شده‌است.

ایرانی گفت: شهرستان‌ تنگستان با ۷۸ درصد و کنگان با ۴۲.۴ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان مشارکت را در بین شهرستان های استان بوشهر در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

وی اضافه کرد: روز ۲۸ خرداد ماه با حضور حماسی و پرشور و شعور مردم استان بوشهر به روزی ماندگار تبدیل شد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از ستادهای مردمی و حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل قانونمنداری، رعایت اصول اولیه شهروندی و مسئولیت پذیری در قبال جامعه که برگ زرین دیگری بر افتخارات این مردم اضافه کردند، تقدیر و تشکر کرد.

ایرانی با اشاره به برگزاری برخی گردهمایی‌ها و جشن‌های پیروزی در استان بوشهر افزود: برای حفظ سلامت مردم به دلیل قرار گرفتن پنج شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) کرونایی انتظار می‌رود، این گردهمایی گسترده در شهرها برگزار نشود.

وی بیان کرد: مردم از حماسه‌ای که ایجاد شد، خوشحال هستند، اما نباید این شادی با  برگزاری برخی تجمع‌ها باعث گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا شود بلکه باید در فضایی آرام و با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوان این فضا را مدیریت کرد.

ایرانی تاکید کرد: ثبت کمترین تخلف از مهمترین شاخصه‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و این موفقیت مدیون همکاری مردم، عوامل اجرایی و نظارتی با رعایت قانون است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: امروز رقابت‌ها به پایان رسیده و رفاقت، همدلی و انسجام آغاز شده‌است و انتظار می‌رود این مسیر سرآغازی برای توسعه، آبادانی و رفاه مردم در کشور و استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، باشد. 

ایرانی ادامه داد: با تبریک به رئیس جمهوری منتخب ملت ایران امیدوارم دولت جدید با اجرایی کردن شعارها و برنامه‌های ارائه شده خود بتواند رفاه، آسایش و امنیت بیشتری را برای این مردم فراهم کند. 

شمار شعبه‌های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی شامل ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار بود.

شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل ۹۱۷ شعبه بود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

 ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر