شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ساکنان شهرستان تنگستان با ۷۸ درصد بیشترین مشارکت در انتخابات را به نام خود ثبت کردند...
کد خبر: ۹۰۹۸۴
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ساکنان شهرستان تنگستان با ۷۸ درصد بیشترین مشارکت در انتخابات را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، محمد تقی ایرانی افزود: کنگان هم با ۴۲ درصد کمترین میزان مشارکت را در بین شهرستان‌های استان بوشهر داشته است.

وی گفت: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۴۶۱هزار و ۲۶۹ نفر از واجدان شرایط در استان آرای خود را به صندوق‌ها انداختند.

ایرانی افزود: در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت استان واجد شرایط رای بودند که میزان مشارکت آن‌ها ۵۷.۸ درصد اعلام شده‌است.

وی بیان کرد: از این شمار رای ماخوذه آیت الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای (۶۷.۳۳ درصد) کل آرای ریخته شده به صندوق‌ها را به خود اختصاص داد و اول شد.

ایرانی اضافه کرد: محسن رضایی میرقائد نیز با ۴۳هزار و ۰۶۹ رای (۹.۳۲ درصد)، عبدالناصر همتی ۳۲هزار و هشت رای (۶.۹۳ درصد) و امیر حسین قاضی زاده هاشمی نیز با کسب ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای (۲.۲۷ درصد) آرای ماخوذه در ردیف‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

وی گفت: از مجموع آرای ماخوذه ۶۵ هزار و ۲۶۲ رای (۱۴.۱) باطله اعلام شده‌است.

ایرانی افزود: ثبت کمترین تخلف از مهمترین شاخصه‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است و این موفقیت مدیون همکاری مردم، عوامل اجرایی و نظارتی با رعایت قانون است.

وی گفت: شمار شعبه‌های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی شامل ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار بود.

به گزارش «فکرشهر»، میزان مشارکت در انتخابات در کشور،  ۴۸.۸ درصد و میزان آرای باطله در میانگین کشوری، ۱۲.۸ درصد بوده است که در هر دو مورد، استان بیشتر آمار بالاتری داشته است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر