پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۹۹۳
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی بوشهر از آغاز پرونده سازی ۲۵۰ بنای بافت تاریخی شهر بوشهر برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرزانه اسپرغم گفت: با مطالعه بر روی ۲۵۰ بنای دارای ارزش چهار محل تاریخی دهدشتی، کوتی، بهبهانی و شنبدی در بافت بوشهر، کار پرونده سازی آن‌ها برای ثبت در فهرست آثار ملی آغاز شده است.

وی افزود: ارزیابی این موضوع نزدیک به یک ماه زمان نیاز دارد که از نظر ویژگی‌های تاریخی، هنری، معماری و فرهنگی شناسایی می‌شوند و با ثبت در فهرست آثار ملی، برابر ضوابط قانونی مورد حفاظت قرار می‌گیرند.

اسپرغم گفت: ثبت این بنا‌ها هیچ خللی در مالکیت و یا تصرف ابنیه ایجاد نمی‌کند و با ثبت آن‌ها اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان علاوه بر مساعدت فنی و کارشناسی در حفاظت و تعمیرات، بخشی از هزینه‌های مربوطه را نیز پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به کمک به حفظ ارزش‌های نهفته این پهنه، احیا، سامان‌دهی و رونق همه جانبه بافت تاریخی با ثبت ابنیه‌ها افزود: انجام چنین کاری مزیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد و به‌عنوان عاملی موثر نقش خود را در راستای ایجاد توسعه پایدار شهری ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر