جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۹۹۷
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: ساختمان و فضای این انجمن پس از حدود چهار سال تعطیلی به دلیل استهلاک تاسیسات و فرسودگی سازه‌ای مرمت، نوسازی، بهسازی و بازگشایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حماسه حق‎پرست روز یکشنبه در حاشیه این آیین که با حضور شماری از هنرمندان، استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم اهالی موسیقی این استان موضوع زیرساخت و فضا بود که با سه میلیارد ریال اعتبار مورد مرمت و نوسازی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با این اقدام اکنون یک مکان زیبا و در خور جایگاه هنرمندان موسیقی استان و مکانی برای تمرین آنان عرصه موسیقی در استان بوشهر فراهم شدهاست.

دفتر انجمن موسیقی استان بوشهر بازگشایی شد

حق‎پرست اظهار کرد: هر چند مکان دفتری، کلاس و سالن تمرین انجمن موسیقی استان از لحاظ سازه‎ای و ساخت شامل برق، دیوارپوش و فضای آکوستیک راه‎اندازی دوباره شده اما با این وجود ساختمان انجمن به یک سری امکانات سخت افزاری موسیقایی شامل تامین سازهای تخصصی و امکاناتی نظیر دستگاه‌های صوتی و تصویری نیاز دارد که امید است با تداوم رویکرد حمایتی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر فراهم شود.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت:  انجمن موسیقی به عنوان خانه اهالی موسیقی با آغوشی باز پذیرای تمام فعالان این عرصه در سراسر استان  است.

حق‌پرست با اشاره به انتشار فراخوان عضوگیری انجمن موسیقی در گستره استانی، اظهار کرد: در این راستا با عضوگیری نسبت به صدور کارت عضویت رسمی و دیجیتال برای فعالان حوزه موسیقی استان بوشهر فراهم می‌شود.

وی افزود: این اقدام گامی مهم در راستای تامین بانک اطلاعاتی جامع برای حوزه موسیقی با تمام زیرمجموعه‌‏ها وزیربخش‌ها شامل نوازندگی، ساخت ساز، صدابرداران تخصصی حوزه موسیقی و مستندسازان این عرصه است.

دفتر انجمن موسیقی استان بوشهر بازگشایی شد

حق‏‌پرست اظهار کرد: گرایش‌های غالب موسیقی در استان بوشهر بیشتر به سمت سه ژانر اصلی  سنتی - دستگاهی، موسیقی نواحی و پاپ است.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اظهار داشت: از هنرمندان هم استانی انتظار می‌رود برای نام نویسی در جشنواره اقدام کنند چون تمام مرحله‏‌های مقدماتی و نهایی آن به صورت مجازی برگزار می‌شود.
حق‌پرست گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا جوانان هنرمند و با استعداد در این جشنواره بیش از پیش بدرخشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر