جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۲۸
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: معاون فنی و آموزشی فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توسعه مهارت آموزی ۶۰ کارگاه آموزش مهارتی در مناطق روستایی این استان فعال شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، پروین لیراوی زاده روز دوشنبه در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌های دشتی و تنگستان افزود: توجه بیشتر به آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و روستاها می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی کمک کند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های روستایی در استان بوشهر تا پایان سال بیش از سه هزار نفر از ساکنان روستاهای استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند.

لیراوی زاده اضافه کرد: مسیر توسعه نیازمند وجود افراد متخصص و کارآمد است و ارائه آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز سنجی‌های منطقه‌ای و پتانسیل‌های هر منطقه در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر فعالیت کارگاه‌های آموزشی مهارت آموزی روستایی، ۹۰ کارگاه آموزشی مهارتی براساس نیاز بازار کار با هدف تبدیل این آموزش‌ها به خلق فرصت‌های شغلی در بخش دولتی در استان بوشهر فعال هستند.

لیراوی زاده با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در مجموعه فنی و حرفه ای اظهار کرد: مهارت آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود و تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت‌های فنی در بین جوانان است.

وی یادآور شد: باید مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوان با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور در حوزه اقتصاد برطرف شود.

لیراوی زاده اضافه کرد: مهارت آموزی باید از سن دانش آموزی فرهنگ سازی و با همکاری همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در بنیان خانواده‌ها ترویج داده شود تا اشتغال پایدار در استان بوشهر حاصل شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر