جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۳۲
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: مدیر کارخانه سیمان دشتستان گفت: این شرکت در اجرای مسئولیت اجتماعی خود سه آبشخور برای دسترسی بافت جانوری در فصل گرما و کمبود آب ایجاد کرده‌است و روزانه این آبشخورها را از طریق آب تصفیه شده کارخانه تامین می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسعود حبیبیان روز دوشنبه در آیین واگذاری سومین آبشخور و یک دستگاه تانکر آبرسانی به اداره محیط زیست دشتستان  اظهار داشت: شرکت سیمان دشتستان دراجرای مسئولیت اجتماعی خود یک دستگاه تانکر آبرسانی برای انتقال آب به مناطق شکار ممنوع بوشکان و مناطقی که بافت جانوری به آب دسترسی ندارند با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال تهیه و به اداره محیط زیست دشتستان اهدا کرد.

وی یادآور شد: همچنین این شرکت در نظر دارد در اجرای مسئولیت اجتماعی خود این پروژه‌ها را توسعه دهد طوریکه تاکنون ۶۰ هکتار فضای سبز در داخل و اطراف کارخانه سیمان احداث کرده‌است.

حبیبیان اضافه کرد: سیمان دشتستان همیشه به عنوان یک کارخانه صنعتی که تاثیر محیط زیستی دارد، پروژه هایی در دست اقدام دارد که عوارض محیط زیستی کمتری داشته باشد و در جهت مثبت قرار بگیرد.

رئیس اداره محیط زیست دشتستان نیز اظهار داشت: اقدامات مجموعه سیمان دشتستان برای حمایت از محیط زیست قابل تقدیر است و یکی از کارهای ارزنده آنها احداث آبشخورهای ویژه بافت جانوری در ارتفاعات پیرامون کارخانه و اهدا یک دستگاه تانکر آبرسانی به آبشخورهای منطقه بوشکان است.

سکینه موسوی افزود: مشارکت در طرح حفاظت از پلنگ ایرانی، برگزاری مسابقات محیط زیستی، اهدای باکس‌های تفکیک زباله، برگزاری جشن کودک و محیط زیست و اهدای ۵۰۰ اصله نهال در روز هوای پاک در روستای راهدار از جمله اقدامات این شرکت در حوزه حمایت از محیط زیست است.

وی بیان کرد: این مجموعه صنعتی اقدام قابل تقدیر دیگری که در این خصوص داشته مدت ۱۰سال است که طرح تفکیک زباله‌های کاغذی و واگذاری به انجمن فرهنگ سازان و فروش آنها توسط انجمن و هزینه در راستای فرهنگ سازی را انجام می دهد.

همچنین به مناسبت روز محیط بان در آیینی از محیط بانان دشتستان توسط شرکت سیمان تجلیل شدند.

مدیرعامل سیمان دشتستان در این آیین اظهار داشت: محیط زیست یک موضوع فرهنگی است که از بطن خانواده آغاز می‌شود و هر انسانی باید نسبت به آن خود را مسئول بداند.

امیدعلی نجفی اضافه کرد: این موضوع در همه ادیان الهی بویژه دین مبین اسلام در آیات و روایات اهمیت و ارزش محیط زیست را به انسان گوشزد نموده است .

وی یادآور شد: موضوع مهم حفظ محیط زیست قبل از هر چیز باید به یک فرهنگ عمومی هم بصورت خاص برای تک تک افراد جامعه و هم مجموعه‌های اداری، صنعتی و جمعیتی تبدیل شود.       

دستستان از مناطق زیست محیطی مهم استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر