پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۴۱
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال ۶۱هزار و ۴۴ تن گندم از مزرعه‌های این استان برداشت شد که نسبت به سال زارعی گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اثر خشکسالی و کاهش ۵۷ درصدی بارش‌ها در سال زراعی ۴۰ درصد گندم دیم استان بوشهر خسارت دید و از ۹۲ هزار هکتار مزارع دیم معادل ۲۲ هزار هکتار غیر قابل برداشت شد و ۱۵ هزار و ۵۴۰ هکتار از کشتزارهای آبی این استان نیز با کاهش عملکرد روبرو شد.

وی بیان کرد: میانگین بارندگی سالانه استان بوشهر ۲۲۰ میلی‌متر است که به دلیل خشکسالی این میزان در سال زراعی جاری به ۱۶۱ میلی‌متر کاهش یافت.

عمرانی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بارش‌ها در استان بوشهر در سال زراعی جاری نسبت به سال ۹۸، ۵۸ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: میزان تولید گندم در سال ۹۸، با توجه به بارندگی ۳۷۶ میلی‌متری به ۱۴۱ هزار تن رسید و به نوعی سال طلایی تولید گندم در استان بوشهر بود که این امر با توجه به خشکسالی‌ها در سال جاری محقق نشد.

عمرانی اظهار کرد: همچنین امسال ۱۱هزار و ۶۰ تن بذر گندم، ۳۸۰ تن بذر جو و ۵۳ تن کلزا در استان بوشهر تولید شده‌است.  

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر نیز گفت: امسال ۴۰هزار و ۱۸۴ تن گندم مازاد بر نیاز تولید کنندگان تحویل مراکز خرید گندم در استان بوشهر شد.

سید محمد هاشمی اضافه کرد: این میزان خرید گندم تضمینی از گندم‌کاران در استان بوشهر نسبت به خرید ۱۲۰ هزار تن سال گذشته ۷۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان بابت مطالبات گندمکاران استان بوشهر پرداخت شده و هنوز بخش دیگری از این مطالبات باقی مانده که در حال پرداخت آن هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر