جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۴۳
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش ذخیره خونی این استان، دارندگان گروه خونی O منفی برای کمک به بیماران نیازمند خون به مراکز چهار گانه خونگیری این استان مراجعه کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نرگس عبیدی در این ارتباط افزود: این گروه خونی کمترین فراوانی را در جامعه دارد و دارندگان آن می‌توانند به همه گروه‌ها خون اهدا کنند و تامین کننده نیاز بیمارستانی سایر گروه‌های خونی باشند اما تنها می‌توانند از دارندگان همین گروه، خون دریافت کنند.

عبیدی اضافه کرد: در زمان حاضر گروه‌های خونی A منفی و B منفی از دیگر گروه‌های خونی مورد نیاز استان بوشهر است و دارندگان گروه‌های خونی منفی دعوت می‌شود با اهدای بخشی از خون خود یاری‌گر بیماران نیازمند باشند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: با توجه به اینکه هر فرد با اهدای یک واحد خون خود می‌تواند جان سه بیمار نیازمند را نجات دهد، از افرادی که از نعمت سلامتی و شرایط اهدا برخوردارند دعوت می‌شود برای تامین ذخیره خونی و نیاز بیمارستانی این استان به مراکز خونگیری کنگان، گناوه، بوشهر و برازجان مراجعه کنند.

وی افزود: از دیگر افراد نیز تقاضا می‌شود در اطلاع‌رسانی نیاز فوری استان به این گروه‌های خونی بویژه O منفی و  ترویج فرهنگ اهدای خون ما را یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه هر فرد ۱۸ تا ۶۰ ساله با شرط داشتن تندرستی و توانایی لازم، می‌تواند اهدا کننده خون باشد، تاکید کرد: همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا در مراکز خونگیری استان بوشهر با جدیت رعایت می‌شود و اهداکنندگان در این زمینه آسوده خاطر باشند.

عبیدی اضافه کرد: همچنین اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت دهی اهدای خون به نشانی nobatdehi.ibto.ir زمان مراجعه خود را تعیین کنند تا به محض حضور در مراکز انتقال خون، خون گیری از او انجام شود که در این شرایط زمان اهدا تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

وی اذعان کرد: به علت گرمای هوا و افزایش شیوع ویروس کرونا، مراجعه به مراکز خونگیری این استان در شهرهای بوشهر، گناوه، برازجان و کنگان تا اندازه‌ای کاهش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر