جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۶۱
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۵ درصد موارد فوتی کرونایی در دیلم مربوط به گروه میان‌سالان بوده است.

به گزارش فکرشهر، ایرج زنده‌بودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آغاز شیوع کرونا در دیلم ۴۴ فوتی بر اثر ابتلاء به این بیماری داشته‌ایم که ۱۱ مورد در گروه ۳۰ تا ۶۰ سال بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر با توجه به وجود پاندمی کووید ۱۹ و شدت ابتلاء و مرگ‌ومیر و همچنین مشکلات سلامت مردان نسبت به زنان، سبب شده است که این موضوع در صدر مسائل مطرح‌شده در هفته سلامت مردان قرار گیرد

زنده‌بودی افزود: شعار هفته بین‌المللی سلامت مردان، سلامت روانی مردان در پاندمی کووید با تأکید بر مردان جوان، مردان شاغل و مردان بیکار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: علاوه بر مشکلات روانی و استرس‌های ناشی از کرونا باید موارد ابتلاء و مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ را در مردان مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه سن و جنس به عنوان دو فاکتور مهم در ابتلاء یا شدت علائم تأثیر گذارند، اظهار داشت: ابتلاء و سن افرادی که علائم شدیدتری پیدا می‌کنند یا ابتلاء به کرونا در آنها منجر به مرگ می‌شود، در سال‌های پایانی میان‌سالی و دوره سالمندی بیشتر بوده است، به طوری که از هر ۵ مرگ در بین مردان، یک مرگ در سنین کمتر از ۶۵ سال است.

زنده‌بودی بیان کرد: در شهرستان دیلم از زمان شیوع بیماری کرونا در مرکز ۱۶ ساعته امام رضا (ع) از فروردین سال ۹۹ تاکنون هزار و ۷۴۲ نمونه گرفته‌شده که هزار و ۳۴۲ نفر مبتلا به بیماری کرونا بوده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۷۷۰ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال بوده که ۵۲.۴ درصد از این افراد نیازمند مراقبت در منزل، ۸.۳ درصد این افراد مبتلا، ارجاع به بیمارستان‌های منتخب و ۳۷.۵ درصد فاقد مشکل بوده‌اند.

زنده‌بودی مطرح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان مجموعاً ۴۴ نفر به علت ابتلاء به بیماری کرونا فوت شده‌اند که ۱۱ مورد در گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال بوده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم با اشاره به اینکه بیشترین مرگ‌ومیر نیز در مردان بوده، گفت: ۲۵ درصد موارد فوتی دیلم، در گروه میان‌سالان بوده و بیشترین مرگ‌ومیر در شهرستان طی ۲ پیک تیر تا شهریور سال ۹۹ و فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر