پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۷۰
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه یا دولت شاهد برای کمک به دولت باشد. دانشگاه‌های ما باید این را کار و دغدغه خود بدانند که چطور می‌توان به دولت کمک کرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه تهران گفت: در مناظرات انتخاباتی مفهومی تحت عنوان دولت سایه مطرح شد که یکی از مصادیقش بسیج اساتید است که می‌تواند با فعالیت خود سایه به سایه مسایل را دنبال کند.

وی افزود: اساتید و به خصوص بسیج اساتید می‌توانند اگر کار درستی در حال انجام است برای تسریع آن به دولت کمک کنند و اگر کار ناقصی دنبال می‌شود با رصد وقایع برای کمک به دولت وارد میدان شود.

جلیلی با اشاره به‌ آغاز به کار دولت منتخب طی روزهای آینده افزود: این فرصت امروز وجود دارد و باید 4 سال آینده با اقداماتی جهادی به جهشی جدی دست یافت.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی همراهی مردم را در به ثمر نشستن اقدامات دولت موثر خواند و گفت: تلاش همگانی از سوی مردم و دولت لازم‌ برای موفقیت دولت‌لازم است. این طور نیست که فکر کنیم با چند جلسه کار‌ تمام شده است؛ باید ببینیم‌ چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که طی 4 سال آینده به موفقیت برسیم.

جلیلی با اشاره به اینکه دولت بدون کمک ملت و نخبگان نمی‌تواند این بار سنگین را به دوش کشد، تاکید کرد: زمانی دولت رقیب شما و زمانی رفیق شماست که در هر صورت باید کمک کنیم مشکلات حل شود.

وی خاطر نشان کرد: هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه یا دولت شاهد برای کمک به دولت باشد. دانشگاه‌های ما باید این را کار و دغدغه خود بدانند که چطور می‌توان به دولت کمک کرد. اگر در زمینه‌ای کاری موفق و درست در حال شکل گیری است کمک کنند که‌ بهتر انجام شود و موانع را با کمک خود بردارد. ‌اگر نکاتی مغفول مانده با رصد هوشیارانه به تصحیح آن کمک کنند چراکه در 8 سال گذشته مشکلاتی بوده است که جبران آن تلاش جدی می‌خواهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر