پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۰۹۵
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

 فکرشهر: فراخوان هشتمین جشنواره ملی خاطره و سفرنامه نویسی رضوی از سری برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در بوشهر منتشر شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل فرهـنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز سه ‎شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‎‌شود.

فاطمه کرمپور افزود: محورها و موضوع‎‌های داستان نیز شامل سبک و سیره زندگی، تعالیم و آموزه‌های رضوی، آثار هجرت، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا، فرهنگ زیارت، امام رضا (ع)، خانواده و کودکان و نوجوانان است.

وی بیان کرد: جشنواره زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در قالب‌‏های خاطره نویسی و سفرنامه نویسی برگزار و هر نویسنده با توجه به گروه سنی خود می‌تواند در هر بخش حداکثر چهار  اثر ارسال کند.

کرمپور گفت: شرکت در هر دو بخش سفرنامه و خاطره نویسی همزمان مجاز است و نوآوری در انتخاب موضوع و خلق داستان نیز در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه داستان‌ها باید مطابق با اصول و موازین داستان نویسی باشد، اظهار داشت: سفرنامه ها نیز باید حاصل تجربه شخصی و مشاهدات عینی فرد باشد از این رو باید از ارسال سفرنامه‌های خیالی و ذهنی خودداری شود.

کرمپور یادآور شد: در خاطره نویسی باید سه عنصر زمان، مکان و واقعه مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر رعایت اصول نگارش سفرنامه و خاطره باید از نثر فاخر و شیوا برخوردار باشد و به کارگیری آرایه‌های ادبی و هرگونه خلاقیت زبانی در داوری آثار اهمیت دارد.

وی افزود: در صورت اعلام ستاد ملی کرونا و مساعد شدن شرایط کشور برای برگزاری مراسم اختتامیه و تصمیم دبیرخانه برای برگزاری این مراسم، تمامی نفرات منتخب به عنوان میهمان دبیرخانه جشنواره  پذیرش می‌شوند.

کرمپور عنوان کرد: در صورت نبود شرایط مناسب برگزاری مراسم اختتامیه، به منظور حفظ سلامتی شرکت کنندگان، مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اثرهای ارسالی باید به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شود، افزود: مهلت ارسال اثر تا پایان آذرماه و داوری آن نیز در دی ماه و تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه نیز بهمن ماه تعیین شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر