چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۱۱۹
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: تا دهه فجرامسال، شصت کارگاه تولیدی آموزشی در ۶۰ روستا ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی افزود: تا پایان سال نیز ۱۰۰ کارگاه عملی آموزشی متناسب با ظرفیت روستا‌ها در ۱۰۰ روستا ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همین زمینه به دنبال ایجاد ۲۴ مرکز جوار صنایع تا پایان سال هستیم اظهار داشت: مجوز ایجاد ۱۰ مرکز جوار صنایع برای توانمند سازی، ارتقاء و صلاحیت حرفه‌ای صنایع تا هفته دولت صادر شده است.

دراهکی اضافه کرد: توسعه آموزش در روستاها، ایجاد مشاغل خانگی در روستا، تغییر اقتصاد روستایی و ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار و جوانان جویای شغل از دیگر برنامه هاست که هم اکنون ۱۳۲ کارگاه فعال در روستا‌های استان داریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه نیازسنجی مشاغل در روستا‌ها برای ایجاد آموزش‌های جدید انجام گرفته ادامه داد: برنامه ریزی شده تا با ایجاد کارگاه‌های توانمند سازی و تولیدی این آموزش‌ها را در ۱۳۷ روستا رائه دهیم.

دراهکی از توسعه آموزش و ارتقا مهارت در محیط کار واقعی برای سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح خبرداد و افزود: در استان ۷۵ کارگاه محیط واقعی کار داریم که برنامه ریزی شده آن را به ۱۲۵ کارگاه برسانیم به این ترتیب سربازن پس از پایان خدمت در حرفه‌ای که آموزش دیده اند مشغول به کار می‌شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: توسعه آموزشگاه‌ها و ارتقاء مهارت در حوزه اقتصاد دریا و دریا محوری در استانی، چون بوشهر که ساحلی است بسیار مهم است.

دراهکی افزود: برای اولین بار در کشور، استاندارد کارآفرینی دریایی و گردشگری ساحلی را در استان تدوین کردیم و استاندارد بین المللی برای آن در نظر گرفتیم و قرارست اولین مرکز آموزش صنایع دریایی مهارت آموزی صنایع دریایی کشور در استان بوشهر تا دهه فجر افتتاح شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر