پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۱۴۰
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: معاون املاک وکاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بوشهر گفت: سال گذشته ۶۰ میلیون هکتار اراضی ملی تثبیت شد و حدود ۴۶ میلیون هکتار سند مالکیت صادر شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی بهبهانی افزود: تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای حکمی است که تا کنون کامل اجرا نشده است و امیدواریم مردم نسبت به تعویض سند مالکیت و تک برگی کردن اسناد خود اقدام کنند تا بانک کاداستر نیز تکمیل شود.

وی گفت: در تکمیل طرح کاداستر یک طرف مردم و مالکینی هستند که باید این اسناد را در اختیار دولت قرار بدهند؛ در غیر این صورت شاید در آینده شرایط سخت‌تری برای اسناد دفترچه‌ای بوجود بیاید و جرایمی اعمال شود.

 بهبهانی افزود: نزدیک به ۶۰ درصد مردم باید در این طرح مشارکت کنند و نیازی هم به مراجعه به اداره ثبت نیست. بلکه باید به نزدیکترین دفترخانه مراجعه کنند سند را تحویل دهند، فقط اگر نیاز به تولید نقشه جدید باشد، نقشه بردار بخش برون‌سپار معرفی می‌شود و در مدت ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت نقشه کشی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در حوزه مالکیت بحث تثبیت اراضی کشاورزی است. یک ایراد قانونی در اجرای این طرح وجود دارد و آن قانون منع خرد شدن اراضی زراعی و باغی است، که با یک اصلاحیه کلیه اراضی کشاورزی که تا سال ۸۵ با هر حد نصابی به وجود آمده اداره ثبت بتواند سند مالکیت شش دانگ به مردم بدهد.

بهبهانی با به حق دانستن ایم مطالبه مردم افزود: به جد پیگیر هستیم تا این آیین نامه اصلاح شود.

وی افزود: این آیین‌نامه که اصلاح شد یک گشایش در کار مردم ایجاد می‌شود که یه طور مثال یک زمین کشاورزی ۵۰۰۰ متری بتواند یک سند شش دانگ بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر