چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۱۹۹
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: با وارد شدن محموله جدید واکسن به استان، تزریق دوز دوم واکسن کرونا به دریافت کنندگان دوز اول آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان  بیان کرد: به تازگی ۸ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن سینوفارم در اختیارمان قرار گرفته و قرار است که این واکسن به کسانی که دوز اول را تزریق کرده‌اند و در این مدت به علت اخلال در روند تحویل واکسن، نتوانستند دوز دوم را دریافت کنند، تزریق شود.

او ادامه داد: پس از تزریق واکسن به این گروه، به سراغ گروه‌های سنی دیگری می‌رویم که تا کنون واکسن دریافت نکرده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: تا کنون ۴۱ هزار و ۶۴۴ نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۵۸ نفر دوز دوم را هم تزریق کرده‌اند.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: طبق برنامه ملی واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا از سالمندان آغاز شد، زیرا مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری در این گروه بالاتر بود و این گروه سنی تعداد تخت‌های بیمارستانی بیشتری را هم به خود اختصاص می‌دادند.

او گفت: بر این اساس، تا کنون ۷۲.۵ درصد گروه سنی ۸۰ سال به بالا واکسینه شده‌اند با توجه به اینکه برخی از افراد این گروه سنی برای واکسن مراجعه نکردند و ما تزریق واکسن را برای گروه‌های سنی پایین‌تر آغاز کردیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: همچنین تا کنون ۷۴.۶ درصد از جمعیت گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال و ۶۶.۸ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ئیان از کسانی که نوبت واکسنشان می‌رسد خواست در زمان اعلام شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر