پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۲۱۹
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: پیرو پیگیری های قبلی بخشداری، شورای شهر و برگزاری جلساتی با جميری نماينده مجلس و کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص رفع مشکلات استقرار آبفا در جزیره خارگ، از زیرساخت های سیستم فاضلاب و سيستم آب رسانی درجزیره بازدید میدانی به عمل آمد.

به گزارش «فکرشهر»، بخشدار ویژه خارگ در این جلسه اظهار داشت: عدم استقرار آبفا در جزیره خارگ معایب و آسیب های جدی بهداشتی و زیست محیطی به بار آورده که این موضوع سبب نارضایتی عمومی در این جزیره شده است. 
 
ناصر ابراهیمی افزود: متاسفانه موضوع عدم استقرار آبفا در خارگ به یکی از مشکلات ریشه ای و دیرینه شهروندان جزیره خارگ تبدیل شده است. هم اکنون با توجه معضلات کنونی فاضلاب و محدودیت های تقسیم آب شرب در جزیره که بدون امکانات و تجهیزات تخصصی توسط شهرداری صورت می گیرد و همچنین درنظرگیری بافت قدیمی شهر خارگ، انتظار می رود مسوولین امر در شرکت آب و فاضلاب استان با دیدگاه و حساسیتی دوچندان نسبت به اهمیت این موضوع، مقدمات لازم را جهت استقرار در خارگ فراهم آورند.

یوسف وطن دوست، رييس شورای شهر خارگ نیز در حاشيه اين بازديد گفت: عدم استقرار آبفا در جزیره خارگ یکی از مشکلات ریشه ای و دیرینه شهروندان جزیره خارگ است و لازم است مقدمات استقرار آن در خارگ فراهم شود.

در ادامه عبدالمجید ستایشی مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ نیز اظهار داشت: صنعت نفت در کنار مردم آماده همکاری جهت استقرار آبفا و خدمات دهی به مردم شریف خارگ را دارند و در همین راستا روزانه ۲۵۰۰ مترمکعب آب رایگان بخش شهری را تامین و در اختیار شهرداری برای توزیع قرار می دهند.

در پایان بهروز خواجه عضو شورای شهر خارگ اظهار داشت:  بعد از گذشت چندین سال هنوز مشکل استقرار آبفا در جزیره خارگ پابرجاست، خارگی ها هم همانند تمامی نقاط کشور خواستار استقرار آبفا در این جزیره هستند.

به گزارش «فکرشهر»، مسوولان مربوطه در شركت ملی نفت و نمايندگان شركت آبفا جهت تهيه گزارش و بررسی مشكلات  از زیرساخت های آبفا در جزیره خارگ بازديد کردند. در این بازدید میدانی، مدیرکل برنامه ریزی طرح ها، مدیرکل دفتر بهره برداری سازمان آبفا و مسوول پروژه های عمرانی مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفتخیز، رييس شورای شهر و اعضاشورا و شهردار از تاسیسات و شبکه آب و فاضلاب جهت ارائه گزارش نهایی به مدیران شرکت ملی نفت و آبفا برای اخذ تصمیم در خصوص استقرار آبفا در خارگ و برطرف كردن مشكلات سيستم حضور يافتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر