پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
 فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری متهمی که اقدام به برگزاری لایوهایی غیراخلاقی و با بازدید بالا در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد...
کد خبر: ۹۱۲۸۸
جمعه ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

 فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری متهمی که اقدام به برگزاری لایوهایی غیراخلاقی و با بازدید بالا در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

به گزارش فکرشهر از پلیس فتا، سرهنگ فرهاد آراوند، گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فضای سایبر، کارشناسان این پلیس با رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی هویت ادمین یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به برگزاری لایوهایی با محتواهای غیر‌اخلاقی با حضور کاربرانی از سراسر کشور می‌نمود، شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در پایش فضای مجازی، مشاهده گردید که مدیر این صفحه مجرمانه با فریب و اغفال دختران کم سن و سال و در مواردی خانم‌های متأهل، آنها را جهت نمایش حریم خصوصی خود به صورت لایو به صفحه اینستاگرامی که در حالت نمایش عمومی بود، هدایت می‌کرد.

سرهنگ آراوند بیان داشت: با توجه به اینکه برگزاری لایو غیراخلاقی در فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی براساس قوانین، یک عمل مجرمانه محسوب می‌شود، موضوع شناسایی هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مجرمانه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان افزود: با تلاش‌های علمی تخصصی افسران پی‌جوی جرایم سایبری، هویت گرداننده صفحه اینستاگرامی مشخص و پس از هماهنگی با مقام قضائی، نامبرده در یک اقدام پلیسی، دستگیر و به همراه تجهیزات دیجیتالی که با آنها مرتکب جرم می‌گردید به پلیس فتا دلالت شد.

سرهنگ آراوند در ادامه اعلام داشت: متهم که در ابتدا منکر مدیریت صفحه اینستاگرامی مجرمانه و ارتکاب هرگونه جرمی گردید، با مشاهده و مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارپذیر گردآوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا، بناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن تشریح چگونگی ارتکاب جرم، هدف خود را بالابردن میزان دنبال‌کننده (فالوور) خود اظهار نمود که در نهایت پرونده تکمیل و به‌همراه متهم دستگیرشده جهت ادامه سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال و معرفی شد.

وی به کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: علیرغم ظرفیت‌ها و فرصت‌های مثبت فضای مجازی، اگر حضور کاربران در این فضا بدون داشتن آگاهی و علم لازم باشد و به توصیه‌ها و اصول ایمنی توجه کافی نشود، آسیب‌های فراوانی در بسترهای گوناگون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان به هموطنان توصیه کرد: قبل از حضور یا استفاده از هر شبکه اجتماعی یا پیام‌رسان و یا هرگونه اقدام اینترنتی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir از آخرین آموزش‌ها و نکات هشداری لازم اطلاع یافته و با خاطری آسوده‌تر، موضوع خود را در اینترنت دنبال نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر