شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۲۹۸
جمعه ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: یکی از اعضای انجمن روابط عمومی، برنامه ریزی برای سفر های مطبوعاتی را از وظایف روابط عمومی ها دانسته و مواردی که در این برنامه ریزی در مورد وسایل نقلیه سفر ها باید رعایت شود را برشمرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، عبدالله اسکویی _ عضو انجمن روابط عمومی ایران_ در یاد داشتی به برشمردن مواردی که روابط عمومی ها باید برای اجرای برنامه سفر مطبوعاتی رعایت کنند پرداخته و برنامه ریزی سفر ها و بازدید های مطبوعاتی را یکی از وظایف و اقدامات ارزشمند و ستودنی روابط عمومی ها دانسته است.
در این یادداشت آمده است:

"مصیبت جبران ناپذیر از دست رفتن دو همکار ارزشمند رسانه ای و مجروح شدن برخی از آنان در جریان بازدید از پروژه هاب حوزه محیط زیست و دریاچه ارومیه به دعوت سازمان محیط زیست کشور و ستاد احیای دریاچه ارومیه بار دیگر اهمیت برنامه ریزی جامع در سفر ها و بازدیدهای مطبوعاتی را نمایان می سازد.
برنامه ریزی سفر ها و بازدید های مطبوعاتی یکی از وظایف و اقدامات ارزشمند و ستودنی روابط عمومی هاست که باعث آشنایی افکار عمومی با فعالیت های هر سازمان می شود.

اما در اجرای این سفر ها هزار نکته باریک تر از مو نهفته که توجه به موضوع ایمنی و حفاظت از جان خبرنگاران مهمترین آنان است.

یک روابط عمومی حرفه ای برای اجرای برنامه سفر  مطبوعاتی چک لیستی دارد که در بخش ایمنی به چک لیست های جزیی تری تبدیل می شود، حتی این چک لیست در بخش خودرو ها و وسیله های نقلیه جزیی تر شده و شامل موارد ذیل می شود:
۱.بررسی وضعیت راننده ها یا راننده خودرو از لحاظ سلامت روحی و روانی، جسمی، خستگی، آشنایی با مسیر و مهارت در رانندگی
۲.بررسی وضعیت خودرو ها از لحاظ معاینه فنی، مدل خودرو، سیستم ترمز، داشتن سوخت و روغن کافی
۳.داشتن صورت وضعیت خودرو جمعی به منظور عدم برخورد مشکل در پلیس راه و جلوگیری از معطل شدن خبرنگاران
۴.انتخاب امن ترین مسیر و جاده برای تردد
۵.انتخاب سالم ترین مکان ها و غذاها برای پذیرایی برای جلوگیری از مسمومیت های احتمالی
۶.شناسایی و انتخاب قبلی مسیر امن در محل بازدید
۷.تجهیز خبرنگاران به کلاه و پوتین ایمنی
۸.حضور بالاترین مقام روابط عمومی در تمام مراحل در کنار خبرنگاران
۹.حضور کارشناس روابط عمومی محلی در هر خودرو
ضمنا حتما نکات مهم دیگر در چک لیست روابط عمومی ها وجود دارد کا می تواند این یادداشت را تکمیل کند. در این‌ ارتباط از همکاران برای کامل شدن چک لیست دعوت می شود.

با عرض تسلیت به خانواده های محترم این همکاران ارزشمند، همکاران خبرگزاری های ایسنا   ایرنا و خانواده بزرگ رسانه و آرزوی سلامتی برای همکاران مجروح، امبد است دیگر شاهد چنین رویداد غمباری در عرصه رسانه ها نباشیم."

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر