پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۳۲۱
جمعه ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان قم گفت: وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه حجاب، متأسفانه تناسبی با فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی ندارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام علی مظفری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به ویژگی های برجسته شخصیتی شهید بهشتی(ره) و مقابله ایشان با نفوذ دشمنان در کشور، گفت: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با تلاش برای نفوذ به نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز کشورمان، به دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب هستند.

وی شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی(ره) را موجب رسوایی چهره منافقان در کشورمان دانست و گفت: امروز هم همچنان خطر نفوذ معاندان به نهادهای حساس و مهم کشور وجود دارد و آنها همواره از غفلت برخی مسؤولان سوءاستفاده کرده و خود را به مراکز تصمیم سازی جمهوری اسلامی نزدیک می کنند.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی و اجتماعی به ویژه مسأله حجاب در کشور و این استان که هیچگاه شاهد چنین اوضاعی نبوده است، گفت: بسیاری از فسادهای اخلاقی و اجتماعی در کشور حساب شده و برای تهی کردن انقلاب از فرهنگ اصیل اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم کشورمان به اعتبار اسلامیت انقلاب در میدان حاضر شده و از جان و مال خود گذشته اند، تصریح کرد: مردم سختی های بسیاری را تحمل کردند که آموزه های دینی و فرهنگ اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه جاری و ساری باشد.

مظفری با اشاره به هدف گذاری دشمنان در عرصه های فرهنگی، بر ضرورت هوشیاری و بصیرت در برابر این توطئه ها تأکید کرد و گفت: امروز دانشگاهها و حوزه های علمیه و همه اقشار مردم باید برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان در مسائل فرهنگی که از جدی ترین مسائل جامعه اسلامی است، تلاش و مجاهدت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه جامعه ای که با فقر و فساد مواجه شود، عظمت و جایگاه خود را از دست می دهد، اظهار داشت: بسیار باعث تأسف است که در کشورمان با وجود پیشرفت های چشمگیر در حوزه های گوناگون در سطح بین الملل، برای حل مشکل گوشت و مرغ باید ستاد تشکیل داده و در آخر هم خیلی موفق نباشند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد توان دستگاه قضایی در سال گذشته در حوزه تولید و اشتغال که به صورت مستقیم با قوه قضائیه مرتبط نبوده، صرف شده است، گفت: دستگاه قضائی در راستای حفظ حقوق عامه و صدمات ناشی از گرانی ها و بیکاری ها به مردم در این حوزه وارد شده است.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با شروع به کار دولت شجاع و انقلابی و عدالت محور رئیس جمهوری منتخب آیت الله رئیسی، دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم نیز از جامعه رخت بربندد.

مظفری با اشاره به رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی در استان قم و گستردگی اقدامات مربوطه، پرونده گوهرناز با ۳۳۰۰ نفر شاکی را مورد توجه قرار داد و گفت: این پرونده در حال حاضر در دیوان عالی در حال رسیدگی است و به محض برگشت، با جدیت رسیدگی می شود.

وی در پایان با اشاره به برخی شیطنت ها و هجمه به دادگستری و دادستان محترم قم، بر قاطعیت دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم و عدم تابعیت از چنین جوسازی هایی تأکید کرد و گفت: برای آنکه مردم طعم شیرین حاکمیت نظام اسلامی را بچشند، هر سه قوه باید با اقدامات جهادی و انقلابی به میدان آمده و به دنبال کسب رضایتمندی مردم باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر