جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۴۳۱
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان هدف از اجرای طرح اقدام و عمل -ساماندهی کودکان کار- را جلوگیری از ورود آنان به بازار کار دانست.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان دشتستان، حمید انصاری افزود: عوامل موثری که باعث حضور کودکان کار در بازار کار می شود از جمله فقر مالی خانواده، بد سرپرستی و بی سرپرستی و گاها  سبک زندگی خانواده هاست که باعث ورود کودکان به بازار کار می شود.

کارشناس مسوول آسیب های اجتماعی بهزیستی استان بوشهر ضمن تقدیر از رییس و کارشناسان بهزیستی دشتستان و شهردار برازجان گفت: در دی ماه سال 99 طی جلسه وزیر محترم کشور با نماینده شهرداری کشور نتیجه گرفته شد که مسئله معضل کودکان کار از بهزیستی گرفته شده و به وزارت کشور سپرده شود که مجددا به بهزیستی برگشت.

معصومه خلیقی نسب بیان کرد: بیست سال قبل طرحی با عنوان حمایت از کودکان کار بود که شامل کودکانی که در مراکز نگهداری می شدند و یا در اورژانس اجتماعی بودند حمایت می شدند که هدف وزارت کشور این بود که به مراکز خصوصی سپرده شود؛ در سال 1394 تعداد کودکان کار افزایش یافته و مراکز غیر دولتی در دشتستان فعال شد.

وی به مصوبه هیأت وزیران و وظایف ادارات اشاره کرد و افزود: هفتاد تا هشتاد درصد اعتبارات به بهزیستی محول شد که در ایام کرونا به عنوان طرح دوستدار کودک اقدام و استان بوشهر به عنوان پایلوت انتخاب شد و بهزیستی دشتستان 714 کودک خیابانی را جزو طرح قرار داد.

 کارشناس مسوول آسیب های اجتماعی بهزیستی استان بوشهر افزود: این طرح حمایت تمامی ادارات را می طلبد که متولی آن سازمان بهزیستی بوده و از وظایف شهرداری، فراهم کردن فضا و تجهیزات به عنوان غربالگری تا هفته ای یکبار با حضور  نیرو و وسیله با همکاری کمیته امداد و در طول هفته پاسخگوی تماس های تلفنی باشند.

معصومه خلیقی نسب به اطلاع رسانی در قالب پیامک به صورت روزانه با آرم بهزیستی و شهرداری، جلسه با ادارت اشاره کرد و گفت: نمی توان کار را از کودکان کار گرفت بلکه بایستی ساعات کار را کم کرد.

وی به دسته بندی کودکان کار اعم از ایرانی، افاغنه و کودکان فصلی اشاره داشت و حضور داوطلبین را یکی از ابزارهای حمایتی دانست که می بایست حمایت شوند. 

 شهردار برازجان گفت: باعث افتخار شهرداری است که در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، عمرانی و مدیریت شهری به عنوان مسوول انتخاب می شود و شهردار به صورت موازی با دیگر ادارت، ارگان ها و سازمان ها همکاری می کند.

محمدحسن محمدی به خدمات شهرداری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ساماندهی کودکان کار، فصلی نیست و باید برای رفع این معضل تصمیم دائمی گرفته و طرح مناسبی ارائه شود.

به گزارش فکرشهر، نشست رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان و معصومه خلیقی  نسب کارشناس آسیب های اجتماعی بهزیستی استان بوشهر جهت طرح اقدام وعمل (ساماندهی کودکان کار) با مهندس محمدی شهردار برازجان برگزار شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر