پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اعضای یک باند حرفه‌ای از شکارچیان غیرمجاز حیات وحش در مرز حوزه استحفاظی این استان‌ و فارس دستگیر شدند...
کد خبر: ۹۱۴۳۸
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اعضای یک باند حرفه‌ای از شکارچیان غیرمجاز حیات وحش در مرز حوزه استحفاظی این استان‌ و فارس دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از سید احسان موسوی افزود: ماموران این یگان حفاظت در پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان در گشت و کنترل حوزه استحفاظی استان بوشهر در مرز انتهایی با استان فارس موفق به کشف و توقف یک گروه حرفه‌ای شکارچیان غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه شدند.

وی اضافه کرد: این باند که از یکی از شهرستان‌های استان فارس وارد مرز جغرافیایی بوشهر شده بودند در منطقه نارلی از درون خودرو اقدام به شکار حیات وحش می‌کردند.

موسوی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از خودرو این باند شکار، ۶۰ قطعه پرنده تیهو شکار شده به همراه پنج قبضه سلاح از نوع گلوله زنی ۲۷۰، ساچمه زنی پران و دولول و یک قبضه سلاح بادی pcp  کالیبر 5.5 به همراه ادوات مربوط به آن کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: هم استانی‌های دوستدار طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی و یا در تماس تلفنی با شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن از آن تخلف جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت  قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند، اظهار کرد: حفاظت از طبیعت ارزشمند استان نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده‌است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر