پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس سازمان انرژی اتمی:
فکرشهر: رییس سازمان انرژی اتمی، تامین منابع مالی را عامل کند شدن روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل قرار است پیشنهاداتی به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت پذیرش، کار تکمیل، تسهیل می‌شود...
کد خبر: ۹۱۴۵۱
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: رییس سازمان انرژی اتمی، تامین منابع مالی را عامل کند شدن روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل قرار است پیشنهاداتی به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت پذیرش، کار تکمیل، تسهیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از خانه ملت، «علی‌اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید می‌شود و با تکمیل نیروگاه های ۲ و ۳ بوشهر این میزان به ۳ هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: هر کدام از نیروگاه‌ها هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان آغاز ساخت این دو نیروگاه می‌گذرد و برای تکمیل به ۵ سال دیگر زمان نیاز است.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه‌ها ۸ سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس‌ها به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم‌ها دچار مشکل شده‌ایم و نتوانسته‌ایم به موقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن، روند تکمیل و ساخت نیروگاه‌ها شده است.

صالحی افزود: امکان دارد نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر طی ۸ سال وعده داده شده، تکمیل نشود اما در صورت وجود گشایش اقتصادی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه‌ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل مالی و تامین هزینه‌های ساخت نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر قرار است، پیشنهاداتی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیات وزیران ارسال خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر