پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۴۶۱
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: یک کارشناس شبکه افق با حمایت از طالبان در برنامه صداوسیما گفت: شیعه را در افغانستان تسلیح می کنند و می گویند با طالبان بجنگید؛ اگر شلیک کنند، بهشان شلیک می شود، اما این شیعه کشی نیست.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، این کارشناس گفت: نسل کشی اتفاق نیفتاده و نمی افتد. طالبان اصلا بنای این کار را ندارد . طالبان به این فهم رسیده است که اگر می خواهد در کومت مشارکت کند یا همه حکومت در افغانستان باشد، باید با همه اقوام کار کند و نمی تواند مثل گذشته رفتار کند.

وی افزود: رسانه می آید برای تقابل با طالبان، فقط شیعه را مطرح می کند. در میدان هم همین اتفاق می افتد، یعنی ما به این آگاهی می رسیم که برخی از بزرگان شیعه را آورده اند و تسلیح می کنند و می گویند بروید بسیج مردمی کنید و بجنگید با طالبان نتیجه این اتفاق چیست؟ من دارم از اینجا رد می شود و با شما هم کاری ندارم شما اگر دست به سلاح بردید و به سمت من تیر اندازی کردید حتما به سمت شما تیراندازی می کنم. یکی از ما دیگری را از بین می برد و در نتیجه تعداد زیادی از دو طرف کشته می شوند که یک طرف شیعیان هستند. بعدا این برداشت نباید بشود که دارد شیعه کشی می شود.

او گفت: من به عنوان یک هشدار می گویم که جنگی بین شیعه و سنی و جنگی بین شیعه و طالبان در افغانستان وجود ندارد، نه الان و نه در گذشته. یعنی هرچه بوده در میدان نبرد اتفاق افتاده، این که بروند مردم را از خانه بکشند بیرون و اینکه قبور را خراب کنند اینکه مقبره ها را خراب کنند نبوده است. الآن رسانه دارد عواطف شیعیان و به ویژه هزاره ها را تحریک می کند که شما بیایید بسیج مردمی کنید، طالبان آمده و می خواهد نسل کشی شیعه انجام دهد و شما را بزند. این معنایش این است که آمریکایی ها برای نا امن کردن زمین افغانستان، بهترین گزینه را، راه اندازی جنگ مذهبی می دانند.

در این چند روز شیعه کشی اتفاق نیفتاده و در آینده هم اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه شیعیان در آنچه اسمش را بسیج ملی می گذارند مسلح شوند، یعنی آمریکایی ها دوباره سلاح توزیع کنند و بخواهند به نفع خودشان بخواهند گروه های مردمی را وارد جنگ با طالبان کنند که قطعا در این جنگ از دو طرف کشته خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر