پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
خطیب‌زاده:
فکرشهر: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر ابرازی نیست که به صورت سیاسی در اختیار یک یا دو کشور قرار بگیرد تا از آن علیه دیگر کشورها استفاده سیاسی کنند...
کد خبر: ۹۱۴۹۷
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر ابرازی نیست که به صورت سیاسی در اختیار یک یا دو کشور قرار بگیرد تا از آن علیه دیگر کشورها استفاده سیاسی کنند .

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود  به گزارش سعید خطیب زاده در نشست خبری خود گفت : هفته حقوق بشر آمریکایی یادآور نقض مکرر و شرم آور نقض حقوق بشر از سوی دولت‌های مختلف آمریکا علیه ملت ایران و ملل مختلف  است .

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از این نشست در مورد تمدید توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در خصوص تمدید و عدم تمدید توافق مورد اشاره هنوز تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

وی همچنین گفت: در بحث مذاکرات وین در جایی هستیم که باید تمامی طرفین  تصمیمات خود را اتخاذ کنند ، ما  از نظر خودمان تصمیماتی که باید می‌گرفتیم را گرفته‌ایم  و اعلام کرده‌ایم و اکنون  باید طرف‌های مقابل  تصمیمات  خود را بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران در سطوح عالی و سیاسی موضوع  و تحولات افغانستان را با جدیت و از نزدیک و با نگرانی پیگیری می کند. 

وی تاکید کرد: طالبان همه‌ی افغانستان نیست و نخواهد بود. بخشی از افغانستان است و بخشی از راه حل آتی افغانستان است و آنچه که برای ما مهم است تشکیل دولتی فراگیر با حضور تمامی گروه های افغانستانی و رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز و پایدار در این کشور است.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: امنیت جمهوری اسلامی ایران و امنیت افغانستان به هم پیوستگی بسیار جدی دارد و همان طور که اشاره شد ما تحولات افغانستان را با دقت و از نزدیک پیگیری می کنیم.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سفیر ایران در بیروت اعلام کرده که نفتکش ایرانی وارد لبنان شده است. نگاه تهران به ارائه سوخت و انرژی به لبنان چیست، گفت: البته سفیر ایران چنین چیزی که شما گفتید را نگفته بلکه پاسخ به برخی از اظهارات داده است.

وی افزود: ما در کنار دولت و ملت  لبنان هستیم. از ارائه هیچ کمکی به مردم لبناندریغ نمی کنیم. همه به ظرفیت های ایران در حوزه انرژی واقف هستند و توجه به بازارهای جدید در این حوزه نیز مورد توجه ما است. لبنان نیز می تواند یکی از مقاصد جدید ما باشد و اگر از ما در این زمینه درخواستی شود با جدیت آن را بررسی می کنیم.

خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود  با اشاره به فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر ابرازی نیست که به صورت سیاسی در اختیار یک یا دو کشور قرار بگیرد تا از آن علیه دیگر کشورها استفاده سیاسی کنند.

وی ادامه داد: هفته حقوق بشر آمریکایی یادآور نقض مکرر و شرم آور حقوق بشر از سوی دولت‌های مختلف آمریکا علیه ملت ایران و ملل مختلف است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر