پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۵۱۷
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان دشتی گفت: رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در این شهرستان با ۹۱ مورد در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسید.

به گزارش فکرشهر، پرویز احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شناسایی و ثبت ۹۱ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در دشتی زنگ‌خطر برای روزهای سخت جدال با کووید ۱۹ در این شهرستان به صدا درآمده است.

وی با ابراز نگرانی از سیر صعودی مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر تصریح کرد: شهر کاکی از وضعیت نگران کننده‌ای از لحاظ گسترش شیوع این ویروس برخوردار است طوریکه در ۲۴ساعت گذشته همه ۳۲ نمونه آزمایش مربوط به این شهر مثبت اعلام شده‌است.

احمدی با اشاره به قرار داشتن شهرستان دشتی در وضعیت قرمز کرونایی گفت: ادامه روند بی‌توجهی برخی افراد و صنوف به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شهرستان را وارد مرحله‌ای از پاندمی مرگبار کووید ۱۹ خواهد کرد که منجر به فاجعه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر برای خانواده‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: موارد بستری در بخش کرونایی بیمارستان زینبیّه(س) افزایش یافته و به ۲۰ نفر رسیده‌است که این بالاترین آمار در چند ماه گذشته است.

  رئیس شبکه بهداشت ودرمان دشتی اظهار داشت: مقابله با کرونا دارای ابعاد مختلف و متنوعی است و مهار این پاندمی مستلزم همکاری و همراهی همه بخش‌های جامعه و عزم و اراده عمومی در پایبندی به رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی و تمکین در برابر اعمال محدودیت‌های وضع شده در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

احمدی افزود: شرکت در تجمع‌ها و مراسمی همچون تشییع جنازه، ختم و عروسی و نیز تشکیل مجالس مهمانی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی بویژه در فضاهای دربسته و فاقد تهویه مناسب، سفرهای غیرضروری و استفاده نکردن از ماسک مهمترین عوامل شیوع و انتقال ویروس کرونا و زمینه‌ساز بروز شرایط نگران‌کننده کنونی است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حفظ و تامین سلامت مردم با کسی تعارف نداریم تصریح کرد: بازدیدهای گسترده‌ای توسط اکیپ‌های نظارتی شبکه بهداشت و درمان و در قالب گشت‌های مشترک با دیگر نهادهای ذیربط از جمله اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف از اماکن عمومی و صنوف مختلف در سطح شهرستان در حال انجام است و با تهدیدکنندگان سلامت مردم برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

احمدی اضافه کرد: فاز دوم واکسیناسیون کووید۱۹ ویژه سالمندان بالای ۷۰ سال در نقاط مختلف شهرستان دشتی در حال اجراست و سالمندانی که دوز  مرحله اول را دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده در سطح شهرستان واکسن این مرحله را نیز دریافت کنند.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری و تشکیل دورهمی‌ها و مجالس مهمانی پرهیز کنند تا هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت شهرستان از رنگ قرمز به زرد و عادی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر