جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۵۸۵
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته مصرف آب مشترکان این استان ۲۸ درصد از میانگین کشور بیشتر است که ادامه این روند احتمال بروز مشکلاتی در آبرسانی پایدار را برای مشترکان به دنبال دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه شنبه افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر برای پیشگیری از هرگونه تنش آبی، مشترکان آب در شهرها و روستاهای این استان با هدف کمک به روند درمان بیماران کرونایی در قرنطینه و تأمین آب پایدار، مصرف آب را مدیریت کنند.

وی با اشاره به کاهش منابع تأمین آب استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران بیان کرد: با توجه به اینکه  ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی این استان از استان‌های کهیگلویه و بویراحمد و فارس و تنها ۱۵ درصد از طریق چاه‌ها و آب شیرین کن‌های فعال تولید و تامین می‌شود، کاهش شدید بارش باران منابع آب این استان‌ها نیز با تهدید جدی روبرو شده است.

حمزه‌پور اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و افت تولید آب از چاه‌ها، منابع زیرزمینی و افزایش مصرف آب، لازم است مشترکان آب در شهرها و روستاها ضمن مدیریت مصرف آب، انشعاب‌های غیرمجاز را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند تا با آنها برخورد شود.

وی افزود: در صورتی می‌توانیم تابستان بدون بحران و تنش را پشت سر بگذاریم که مشترکان آب فرهنگ مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند و صرفه‌جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب تنها مسئول آب آشامیدنی مردم در شهرها و روستاها است و هیچ مسئولیتی برای تأمین آب دام و زمین‌های کشاورزی، خانه باغ و باغ ویلاها ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تلاش کارکنان این شرکت برای تأمین آب در فصل تابستان شبانه‌روزی است تأکید کرد: تلاش می‌شود با استفاده از توانمندی‌ها، تأمین و توزیع آب با کمترین مشکل در استان انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر