پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۶۱۷
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: بخش کاکی این شهرستان در روزهای گذشته شاهد بیشترین آمار مثبت کرونا بود که برای کنترل شیوع این ویروس طرح ضربتی مهار در این بخش اجرا شد.

به گزارش فکرشهر، پرویز احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح  هشت  واحد صنفی متخلف پلمب و صاحبان ۱۵ واحد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و ۳ واحد صنفی هم اخطار پلمب دریافت کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی  وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان را بسیار نگران کننده اعلام کرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی با استفاده از همه توان و امکانات خود در حال مبارزه با این بیماری است و در این ارتباط طرح ضربتی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با واحدهای صنفی متخلف و تهدید کننده سلامت مردم با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان دشتی در قالب سه اکیپ مشترک در شهر کاکی اجرا شد.

وی افزود: بازدیدهای گسترده کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان و نیز گشت‌های مشترک بهداشتی با همکاری سایر نهادهای ذیربط در سراسر شهرستان در حال انجام است و همه اماکن عمومی و صنوف از لحاظ رعایت موازین بهداشتی و عمل به شیوه‌نامه های پیشگیرانه کرونا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

احمدی تصریح کرد: مبارزه با ویروس مرگبار کرونا همکاری جمعی و عمومی آحاد مردم، دستگاه‌های اجرایی، صنوف و اماکن عمومی را می‌طلبد و هر گونه سهل‌انگاری در پایبندی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند شهرستان را به پرتگاه فاجعه‌ای سهمگین سوق داده و خساراتی جبران‌ناپذیر را برای خانواده‌ها به بارآورد.

وی با تاکید مجدد بر خطر حضور مردم در تجمع های نظیر تشییع جنازه، ختم و عروسی،  تشکیل مجالس دورهمی و مهمانی و انجام سفرهای غیر ضروری، از مردم شهرستان دشتی خواست با اهمیت دادن و عمل به توصیه‌های پیشگیرانه ضمن حفظ سلامت خود و خانواده‌ها، مدافعان سلامت را در مسیر دشوار و نفس‌گیر مقابله با پاندمی مرگبار کووید-۱۹ یاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر