جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مصدق کشاورزی گفت: به‌زودی ۲۵ گروه بازرسی به پارس جنوبی فرستاده می‌شود و در صورتی که قوانین و مقررات در خصوص کارگران اجرا نشده باشد پیمانکاران خاطی به دادگاه معرفی خواهند شد...
کد خبر: ۹۱۶۷۰
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: مصدق کشاورزی گفت: به‌زودی ۲۵ گروه بازرسی به پارس جنوبی فرستاده می‌شود و در صورتی که قوانین و مقررات در خصوص کارگران اجرا نشده باشد پیمانکاران خاطی به دادگاه معرفی خواهند شد.

به‌گزارش فکرشهر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: بر اساس قانون کار، نظارت بر اجرای قانون کار بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است و بازرسان کار را وزارت کار منصوب می‌کند و بایستی بازرسی از واحد‌های کار را انجام دهند.
 
مصدق کشاورز اضافه کرد: با توجه به این‌که این موضوع مهم در چند سال اخیر مغفول مانده بود در شش ماه گذشته روند قانونی را گذراندیم و امروز می‌توانیم این مژده را به کارگران بدهیم که وزارت و اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس ورود کرده و در دو سه روز آینده ۲۵ گروه بازرسی وارد این منطقه خواهند شد تا از واحد‌های کارگری بازرسی کنند.
 
او با اشاره به این‌که بیشترین حجم کارگران ما در منطقه اقتصادی انرژی پارس و عسلویه مشغول به خدمت هستند، افزود: ما بر اساس فصل هشتم قانون کار باید بر وضعیت معیشت و رفاه کارگران نظارت کنیم؛ البته این مسئله با توجه به این‌که سرپرستی حوزه اشتغال منطقه ویژه در درون منطقه بوده از نظر ما بایستی بهتر رسیدگی می‌شد، اما با تفاهمی که به‌تازگی با منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس داشته‌ایم به‌زودی کارگران شاهد تحول در حوزه رفاه خواهند بود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اکنون خارج از این منطقه افزون بر ۲۳۰ انجمن کارگری و کارفرمایی را داریم و بر اساس قانون و فصل ششم قانون کار ما بایستی انجمن‌ها و تشکلات کارگری و کارفرمایی را در مناطق کارگری راه‌اندازی کنیم.
 
کشاورزی با بیان این‌که با وجود شمار بالای کارگران در پارس جنوبی، اما تاکنون هیچ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی در این منطقه نبوده، گفت: پس از ۱۸ سال با ورود اداره کار،   این مژده را به کارگران عزیز می‌دهیم که ظرف هفته آینده انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی را در منطقه تشکیل بدهیم تا کارگران بتوانند از مسیر انجمن‌ها نماینده داشته باشند و مطالبات به‌حق خودشان را بگویند.
 
او با اشاره به اعتراض کارگران و کارکنان پیمانی به پیمانکاران در شرکت‌های نفت و گاز جنوب استان گفت: تذکر قانونی و جدی را به پیمانکاران خاطی می‌دهیم که بایستی قوانین و مقررات کار را  رعایت کنند. شعبات ویژه رسیدگی به تعقیب‌های  قانونی که اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صادر می‌کند در دادگاه‌های دادگستری شهرستان‌های عسلویه و کنگان راه‌اندازی شده و امیدواریم  در کمترین زمان به این موارد رسیدگی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر