سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۷۲۴
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸

فکرشهر: آماربرداری تابستانه از آهوان جزیره خارک و خارکو در استان بوشهر انجام شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: نتایج نشان دهنده افزایش جمعیتی این آهوان نسبت به سال قبل در هر دو جزیره خارک و خارکو است.

فرهاد قلی نژاد افزود: اکنون در جزیره خارکو که با تعداد 10 مولد اولیه در اوایل دهه 90 آهودار شده بود، ۱۶۰ راس آهو زیست دارند و این تعداد در جزیره خارک به بیش از0 هزار و 70 رسیده است.

وی گفت: با توجه به شرایط مناسب زیستگاهی و همیاری مردم دوستدار محیط زیست این جزیره، جمعیت آن‌ها افزایش یافته است و با توجه به ظرفیت محدود جزیره برای زیست، ادامه روند کنونی شرایط زیستی آن‌ها را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند، بنابراین اجرای تصمیمات مدیریتی جهت تعدیل جمعیت آن‌ها ضروری است.

قلی نژاد همچنین به سرشماری آهوان در جزیره خارکو اشاره کرد و اظهار داشت: این جزیره یکی از جزایر بکر و مهم استان است که با آهو دار شدن آن در یک دهه اخیر بر تنوع ژنی و زیستگاهی این گونه در استان افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط مناسبتر زیستگاهی به علت غیر مسکونی و غیر صنعتی بودن جزیره خارکو، با انجام اقدامات حمایتی لازم، این زیستگاه بعنوان پشتوانه مهمی در تقویت ساختار جمعیتی آهوان خارک است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر