جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۸۲۲
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با آغاز روند افزایشی دما و رطوبت در این استان، دمای هوا در برازجان به ۴۸ درجه رسید.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم و خورموج دمای ۴۷ درجه و جم دمای ۴۵ درجه را تجربه کرد.

وی بیان کرد: در این مدت عسلویه و دیر رطوبت ۹۲ درصد و بوشهر،خارگ و گناوه به ترتیب رطوبت ۹۰، ۸۶ و ۷۹ درصد را تجربه کردند.

انصاری ادامه داد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی جهت جریان‌ها در برخی از ساعت‌های امروز و فردا در نواحی شمالی و مرکزی استان، شمالی خواهد شد و به دنبال آن طی ساعت‌هایی دریا در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس تا حدودی متلاطم می‌شود. 

وی گفت: همچنین در این مدت دمای بیشینه هوا در برخی از نقاط استان به آستانه ۵۰ درجه یا فراتر از آن خواهد رسید.

انصاری عنوان کرد: از روز یکشنبه تا اواخر هفته پیش رو وضعیت جوی و دریایی استان آرام پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و طی صبحگاه در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

انصاری اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، در نواحی شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا جنوب غربی و در نواحی جنوبی نیز جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در فراساحل گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و طی ساعت‌هایی در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل ۱۵۰ سانتی‌متر پیش‌بینی شده است.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۵۰ بامداد، جزر اول ساعت ۰۹:۵۰، مد دوم ساعت ۱۴:۱۹ و جزر دوم ساعت ۲۱:۱۸ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر