جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۸۷۳
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: استاندار ایلام با اشاره به وجود موج جدید گرما به مناطق جنوبی استان ایلام گفت: قانون تعطیلی در دمای بالای 50 درجه در ایلام اجرایی شود و ادارات مناطق جنوبی استان تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد نوذری اظهار داشت: ورود موج جدید گرمابه مناطق جنوبی استان (شهرستان‌های دهلران و مهران) و تجربه گرمای بالای 50 درجه ما را بر آن داشت تا نسبت به تشکیل نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران اقدام و در این ستاد تصمیم بر آن شد تا قانون تعطیلی در دمای بالای 50 درجه در ایلام اجرایی شود.

استاندار ایلام گفت: از عصر امروز شنبه 12 خردادماه 1400 ادارات مناطق موردنظر که دمای زیستی در آن‌ها بالای 50 درجه باشد تعطیل خواهند شد و ملاک تشخیص نیز سازمان هواشناسی استان است.

نوذری در ادامه یادآور شد: هواشناسی استان موظف است در این ایام گزارش پیش‌بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به‌صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان گزارش و این پیش‌بینی ملاک عمل تعطیلی ادارات استان باشد.

استاندار ایلام تعطیلی را شامل دستگاه‌های اجرایی مناطق مذکور ندانست و گفت: تعطیلی صرفاً شامل ادارات و خواهد بود و مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخش‌های دارای نوبت‌کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس 115، آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها و ... را شامل نمی‌شود.

لازم به ذکر است, دمای بالای 50 درجه در شهرهای (مهران و دهلران)، بنا به‌پیش بینی سازمان هواشناسی استان جزء شرایطی است که طبق این قانون منجر به اعلام تعطیلی می‌شود اما تا زمان دستور استاندار ایلام ادارات این شهرستان‌ها تاکنون و به‌رغم تحمل در جه بیش از 50 درجه گرما باز بوده است که ابلاغیه عصر امروز استاندار ایلام از فردا یکشنبه 13 تیرماه 1400 ملاک عمل خواهد بود وادارات تعطیل می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر