جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۱۹۷۵
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از انفجاری بزرگ در ۳۰ کیلومتری آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبر می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، برخی از گزارش‌های غیررسمی که یکشنبه ۱۳ تیرماه در شبکه‌های اجتماعی و شماری از رسانه‌ها منتشر شده، جاکی از انفجار در میدان گازی «امید» آذربایجان در دریای خزر است، اما این میدان در ۷۵ کیلومتری ساحل قرار داشته و با محل انفجار فاصله چشمگیری دارد.

شرکت ملی نفت آذربایجان، سوکار، با تایید انفجار بزرگ در دریای خزر گفته است این حادثه در هیچ کدام از میادین نفت و گاز و تجهیزات دریایی این کشور اتفاق نیفتاده و احتمالا منشا طبیعی دارد.

وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی و مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان در گزارشی دلیل انفجار در دریای خزر را بروز فوران آتش فشان اعلام کردند .

" قربان یتیرمیشلی " رییس مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت : فوران آتش فشان در اغلب موارد با انفجار و آتش سوزی همراه است .

وی یادآور شد، زمین لرزه سال ۲۰۰۰ میلادی در باکو موجب بیداری آتش فشان گلی در خزر در نزدیکی منطقه " نارداران " حومه باکو شده بود که بر اثر فوران گل یک جزیره کوچک هم در دریا ایجاد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر