جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۰۰۰
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بی آبی و بیکاری دو مساله اساسی کشور و بویژه استان بوشهر است که مشکلات زیاد دیگری از آنها نشات گرفته است و حل آنها باید در اولویت برنامه‌های دولت آینده باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابراهیم رضایی روز دوشنبه در جمع مردم شهر دالکی افزود: مشکل کمبود آب در استان بوشهر هم مربوط به شرب و هم کشاورزی است که توسعه زیرساخت ها، کارهای زیربنایی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این حوزه، احداث سد، مهار روان آب‌ها، احداث آب‌شیرین کن‌ها و نوسازی شبکه هم در حوزه کشاورزی و هم آب شرب باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به میزان بالای بیکاری در استان بوشهر یادآور شد: با توجه به موقعیت اقتصادی استان بوشهر باید سهم این استان از پروژه های کلان نفت و گاز تامین شود و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی در این استان صورت بگیرد.

رضایی ادامه داد: راه حل معضل بیکاری، توسعه تولید است که در استان بوشهر بسیاری از واحدهای تولیدی یا تعطیل شده یا با حداقل ظرفیت مشغول بکار هستند که با برطرف شدن موانع تولید و برگشت این واحدها به چرخه فعالیت بسیاری از مشکلات اقتصادی استان به حداقل خواهد رسید.

نماینده دشتستان در مجلس بیان کرد: پیوست این موارد هم توسعه پروژه های امور زیربنایی است مانند راه آهن که اگر استان بوشهر به خط ریلی سراسری وصل شود، تاثیر زیادی در حوزه تولید، اشتغال و معیشت مردم خواهد داشت.

رضایی اضافه کرد: همچنین راه‌های استان بوشهر که سال‌ها است پروژه‌های بزرگ راه سازی در این استان متوقف یا تعطیل شده یا به کندی پیش می رودکه این امور باید در اولویت دولت جدید باشد.

وی گفت: با توسعه زیرساخت‌ها، حمل و نقل، ارتباطات در درون استان بوشهر و بین استان‌های جنوبی باعث بهتر شدن کیفیت زندگی مردم خواهد شد.

رضایی با اشاره به پروژه سد دالکی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های تامین آب استان بوشهر بیان کرد: این سد با ظرفیت ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب، هم حدود ۱۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان را پوشش خواهد داد و هم در حوزه آب شرب کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت این سد بیش از ۳۵درصد پیشرفت دارد که انتظار داریم مشکل اصلی آن که مالی و اعتباری است با تخصیص لازم در دولت آینده برطرف شود.

رضایی اظهارکرد: یکی از مطالبات مردم دالکی همین سد است و مشکلات تولید خرما از آب آن گرفته تا بازاریابی، قیمت گذاری و بسته بندی است.

وی افزود: دالکی با پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی که دارد در حوزه های عمرانی، آب، گردشگری، ورودی و خروجی شهر، اتباع خارجی با مشکلات زیادی روبرو است که امیدواریم با همت دولت جدید و کار جهادی شاهد کاهش آنها باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر